Effektiv dag

06.45 ljod alarmet i detta hemmet. Mollo tjot och var allmant missnojd pa sitt rum. Han fick komma och gosa med mamma en stund i sangen. Innan klockan hade slagit 10.30 hade vi hunnit med foljande: druckit valling och varm choklad, atit frukost, tvattat och klatt pa oss, plockat undan morgonens rora av leksaker, satt igang tvatten, startat diskmaskinen, snabbstadat inne pa toaletten, dammsugit och tvattat golvet och bytt sangklader i alla sangarna. Har ligger vi inte och drar oss. Lilleman fick se ett avsnitt av Micke Mouse clubhouse, sa han svavade uppe i det bla i 20 min.
En timme senare hade jag hunnit duscha, lagt lilleman for att vila och kollat pa ett avsnitt av Revenge. En jakligt effektiv morgon. Jag ma inte vara en morgon manniska, men jag har faktiskt inga problem med att stada undan eller ta disken pa morgonen.
 
Igar vilade jag middag med Elliott sa jag tog val igen for latheten. Vi passade pa att besoka mormor och morfar nar vi var ute pa arenden. En liten parvel holl lada och lekte med alla kastrullerna. Som vanligt med andra ord.
 
Idag stod det aven storhandling pa schemat. Vi akte till Center syd for vi skulle ha presenter till julklappspelet som ager rum pa julafton. Vi hade kul och tog god tid pa oss. Sedan gick vi in i leksaksaffaren Jattekul och Elliott valde en liten vaska med dalmatiner fran Jabadabado. Bara for att han ar varldens basta unge.  Men sedan gjorde vi ett stopp pa Kvantum pa vagen hem. kl. 17.00. Den tiden pa dygnet man helst inte ska vara ute. Och verkligen inte nar det ar juletider och Kvantum hade dessutom 5 % i storkopsrabatt (sag det i brevladan nar vi kom hem), vilket resulterar i massvis med folk.
 
Stallet var packat med folk. Och Mollo sprang los. V hade inte med vagnen till Center syd. Fast aven om jag hade haft det hade jag inte packat ur den ur bilen bara for att hamta ut ett paket. Naja, 25 nummer fore mig kunde jag val sta ut med.. Efter att ha kollat igenom tidningsutbudet och alla yvkort ville han mest rulla pa golvet. Krypa. Dra en tant i kjolen. Kasta nappar pa folk. Eller bara halsa och vara allmant charming. Foraldrar har nog latt for att tappa fattningen i sana situationer. Men det tanker inte jag gora. Han gor inget fel och han tyckte ju det va sa kul att ranna runt bland alla manniskor. Och 15 min kan jag val sa ut med :) Jag var nagot svettig nar vi satte oss i bilen. Dels av att springa efter honom hela tiden. Fast det var lite stressande, med sa mycket folk ar det latt att han blir trampad pa. Aven fast jag holl ett halvstadigt tag i hans jacka.
 
Sa snart ungen har slutat skaka spjalorna och somnat ska jag minsann ta min nykopta bok och chokladen och dra mig in till sangen :)
 
En begynnande virvelvind
 
Myser hos mormor
Min fina Elliott
Fina, fina snubbis
 
 
 
 
 


Kommentarer
mormor

Alldeles underbara barn.

Svar: hihi :)
Julgrisen

2013-12-17 @ 21:33:28
Emelie Sjöberg

Det låter som en underbar dag! Fantastiskt vackra bilder på er! Ni är så fina! :)

Svar: Hihi tack :)
Julgrisen

2013-12-18 @ 03:30:55
Sofia Svensson

Låter som en härlig dag:)

Svar: Ja, harliga dagar gillar vi :)
Julgrisen

2013-12-18 @ 19:08:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0