Snabba ryck

Det hant inte ens ga ett dygn innan jag fick ett samtal dar vi blev tillfragade om Elliott kunde opereras imorgon bitti. Vi var ju som bekant pa aterbesok igar. Och det gick saklart bra. Eller dem konstaterade att allt var bra. Men Elliott daremot vill inte bli undersokt, pilla pa, tilltalad eller ens vistas i narheten av ett sjukhus eller en vit rock. Han har ju akt in och ut pa vardcentraler, barnmottagningar och sjukhus en hel del i sitt korta liv. Ibland sticks det i fingret eller far nagra ackliga kortison tabletter. Det hander aven att nagon dummis lyssnar pa lungorna med ett kallt instrument.
 
Usch jag blev rent nervos och hispig. Men det hade jag inte tid med. Jag behovde handla lite Mollo gott och forbereda bade Elliott och hans lilla vaska han ska ha med. Och mig sjalv. Tanja ar supersnall och foljer med och hjalper till :) Inte sa latt att fa nagon att ta ledig en hel dag, speciellt inte med sa kort varsel. Men hon lyckades flexa pa jobb. Jag tror dessutom lilleman tycker det blir roligt att "janja" kommer med.
 
Idag sa har Elliott ocksa varit en full dag pa dagis. Han bade at och sov dar. Han hade varit lite mammig vid laggningen, men det gick bra anda. Vi har varit mycket sjuka och sen var det sportlov forra veckan. Eller ja full dag, 5 timmar. Men det var faktiskt 5 valbehovliga timmar idag. Jag hade tid pa MVC kl. 10.00 och allt var bra med lilla bebisen. Efter detta stotte jag pa mormor pa vag till apoteket, dar jag skulle kopa emla kram och deskutan (sant man tvattar sig med innan en operation). Men jag hade lamnat bade vaska och plankan hemma, sa hon var snall och raddade situationen :) Sedan tog vi en fika pa sjukhuset innan jag hastade vidare pa diverse arenden.
Nar jag hamtat lilleman fran dagis, traffade jag Fia en stund med sina sma killar. Det var pa tiden :) Vi har planerat att gora det sa lange, men jamt ar det nagon forkylning eller annat som satt kappar i hjulet. Det forsta Milo och Elliott gjorde var att pussas. Awwww sa sott!
 
Tyvarr fick mormor aka akut ner till sjukhuset i Lund i eftermiddes :( Jag sitter har hemma och haller tummarna att det gar bra. Usch fy katten for sant.
 
Elleman slocknade pa ett ogonblick nu ikvall, utan att ens forsoka klattra ur sangen. Jag far val ta tag i sangbiten i veckan. Men jag har pa kann att Elliott far sova i sin andra sang i mitt sovrum imorgon. Sa att jag har honom nara mig sahar direkt efter operationen.
 
Liten kille pa uppvaket forra gangen han opererades
Min lilla modiga lilleman <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0