Ny vecka

Tiden gar sa forbaskat fort. Jag hinner knappt med. Nar man var liten var ett sommarlov pa drygt tva manader en smarre evighet. I bra bemarkelse. Nu gar tva manader pa ett kick. Och det ar exakt (nja inte pa pricken kanske) vad som ar kvar innan den lilla krabaten i magen kommer ut. Fast tiden far ju utvisa om det blir en bebis som kommer ha svart att halla tider :) Lilleman drog till med 17 dagar sa jag raknar val med att ga lite over tiden.
 
Vi ar tillbaka for inskolning pa forskolan. Igar stannade jag hela tiden, Elliott blev ledsen sa fort vi kom innanfor dorren. Och klamrade sig fast och kallade mamma och jaja (haha av vilken javla anledning da kan man undra). Idag korde vi pa med avlamning och sen hamtade honom efter drygt 1.5 timme. Han blev ledsen saklart nar jag gick, men lugnar ner sig efter en stund och sen ropat mamma ett par ganger. Men han hade lekt och farit omkring som en virvelvind.
 
Jag tror han har fatt sig en kompis som ar lite aldre an vad Elliott ar. Han star och vantar pa Elliott pa morgonen och kallar pa honom och vill kramas. Elliott ar inte riktigt med pa noterna, men jag forsokte forklara for lilleman att det ar okej att kramas om man vill. For Elliott trodde nog att han forst ville slass eller dra i honom. Dem bada ar valdigt sjalvstandiga och tar ingen "skit" eller vad man ska kalla det :)
Och det ar ju kul som foralder att se, att han hittat sig en "kompis" redan. Vet inte riktigt om man ska kalla det kompis i deras alder, dem ar ju sa sma annu.
 
Jag ska egentligen duscha nu, men jag giter minsann inte. Slar ett getoga pa Sveriges Masterkock. Jag ar ganska besviken pa domarna och de tavlande. Domarna dels for att dem valt sana bakatstravare och forsoker desperat harma Masterchef US. Det blir liksom sa stelt och jag blir irriterade pa dem. Kryllisen Markus gor ett ganska bra jobb. Och angaende dem tavlande. Hur kan man stalla upp i Masterkock nar man inte ens smakat falafel eller har nagon som helst aning om hur man gor det? Det ar riktigt daligt, fast den killen akte ju ocksa ut i forra veckan. Javla potatismos manniska.
 
 
Elliott forsoker dra fram datorn som ligger under soffan. For att kolla pa Mickey (saklart).
Chillar efter att ha atit lunch
Molling i ett notskal
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0