Biobesok

Till helgen har vi bokat in oss for vart allra forsta biobesok. Ja, saklart inte mitt da :) Utan lillemans. Jag sag att det kommit ut en ny Bamse film och Elliott gillar Bamse, sa det passer utmarkt tycker jag. Och eftersom vi har en fin biosalong i stan sa ska vi faktiskt ga dit. Moster Rebecca ska folja med. Sen lamnar hon for storstaden och studentlivet pa sondag. Tvara kast for somliga.
Jag slar vad om att Elliott kommer alska att ga pa bio. Tankte ta med en kudde (halla framforhallning) sa att han sitter och ser battre. Sen kan jag alltid muta honom med popcorn. Fast han kommer nog sitta still och bara ha ogonen for Bamse. Som ar 2:a favoriten efter Mickey. Nu galler det att hitta bra kvinnliga forebilder ocksa (forutom mamma da:) Fast man kallar kanske inte Bamse och Mickey for forebild. Ni fattar nog vad jag menar :) Jag vill inte att han ska gilla pojksaker bara  for att han ar pojke. Jag tycker det begransar barn sa mycket, att dem bara "far" leka eller tycka om saker som har med deras kon att gora. Sant hor hemma pa medeltiden. I detta hemmet  kommer jag uppmuntra till att barn ska vara just barn. Om Elliott vill leka med bilar eller med en dockvagn, da gor han det. Och han far lov.
 
I vanlig ordning var vi pa forskolan idag. Redan kl. 9. Ahhhh vad det skar i hjartat nar jag maste ga och Elliott blir ledsen. Jag vill bara ta honom och ga darifran och aldrig mer komma tillbaka. Han hade fatt bappo (nappen) och lugnat sig ganska snart. For dem plockade fram kassen med gosedjur i,  som dem sedan sjunger sanger om. Elliott alskar som bekant att sjunga och dansa. Nar jag sen kom tillbaka vid 10.30 var han lugn sa jag vantade i korridoren  i ca. 15 min. Han satt sa duktigt vid bordet och la pussel. Ahhhh min fina lilla plutt! Han sag sa stor och duktig ut dar han satt. Men nar det andra barnet som ocksa inskolas borjade grata for att hans mamma kom, ja da kunde lilla snubbo inte heller lata bli att bli ledsen. Och da kunde jag komma in krama min lilleman igen. Nagra minuter senare var han uppe och sprang igen. Sa det ar tur att det gar over och han vagar ga ivag och leka igen.
 
Imorgon  och pa mandag ar vi lediga fran forskolan. Vi ska borja med tiderna som det ar tankt tisdag, onsdag och torsdag. Inte fulla dagar an, vi tar det i sakta mak. Kanske provar att lata honom ata lunch och sova dar i nasta vecka. Forhoppningsvis tar Elliott lite sovmorgon imorgon, jag har fatt vacka honom i princip alla andra morrnar. Hur typiskt? For 2-3 manader sedan sov han ALDRIG en hel natt och nu gor han inget annat. Och dessutom blivit varsta sjusovaren :) Jag klagar ABSOLUT inte. Det ar jakligt valbehovligt ska jag saga er. 
 
 Undra vem som langtar mest? Jag eller Elliott? Jag tror han kommer bli overlycklig
och kan knappt vanta tills jag ser hans reaktion :)
Eftersom min kamera laddare kommit bort har jag inte nytagna kamera bilder att visa :( Far skaffa en ny. Detta ar en glad bad-snubbo for en dryg manad sen :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0