Invigning av rummet

Efter att lilleman kom hem fran mormor och morfar igar spenderades resten av kvallen i hans nya rum. Nar vi kom in genom ytterdorren sa alades det snabbt ur ytterkladerna och in till alla leksaker. Han blev nog lite stalld, for dem var inte dar dem brukar. Jag tog Elliott i handen och visade han sitt rum. Wohooooo var han kommentar nar han kom in dar. Och sen lagades det mat i vanlig ordning. Han spelade aven nagon ny slags sport dar hans skottkarra ar typ en bandyklubba och kastrullerna ar bollar. Inget for den ljudkanslige. Matchen var over efter 10 min deklarerade en horselskadad mamma. Naval, detta var en stor dag i denna lilla killes liv. I hela sitt korta liv har vi delat sovrum. Forutom nar han sovit borta hos mormor och morfar.
 
Natterna har ju inte varit det lattaste och vi har vantat med att lata han fa ett eget rum. Men nu har det gatt sa bra en tid och han sover gott om natterna. Sa det var helt enkelt dax. Slutresultat: Vaknade vid 2.30 och fick nappen och sedan igen vid kl. 6. Men da fick han komma med in till mig. Han var ledsen och behovde en ny bloja. Han fick faktiskt sova i min sang och kl. 8 ringde vackarklockan (Elliott). Har kan vi inte ligga och dra oss mumlade han och pinnande ivag pa sina sma ben. Ni kan ju gissa vart han tog vagen? :) Jag kommer sakert vara lite trott framat kvallskvisten, da jag fick upp och ranna inatt. Men for att vara forsta gangen i ett eget rum far han godkant :)
 
Just nu star han i sin sang och pratar obegripligt Elliott sprak. Det ar dax att sova en timme, men nagon hor inte pa det orat. Han brukar som bekant kolla pa Mickey Mouse clubhouse. Inte den svenska versionen, den ar sa tontig. Utan den engelska. Fast med handen pa hjartat ar den val ganska tontig den med. Men jag har iallafall lart mig dem tontiga latarna. I slutet av varje avsnitt sa sjunger dem en Hot-dog sang. Varfor den heter sa och varfor den passar in som avslut pa varje avsnitt kan man fraga sig. Men till saken. Elliott har lart sig att saga Hot dog. Och det ordet skulle jag vilja saga missbrukas kanske lite for mycket.
 
En annan sak som lilleman tycker ar hysteriskt kul ar laten: "Strangers in the night" Ni vet den gamla dangan fran 1800 fros ihjal. Jag kan ibland borja nynna och sjunga pa dem mest ovantade latarna och ofta kan jag bara 4-5 ord och resten blir till nynnande. For ett par dagar sedan sjong jag Imse vime (krak) spindel for 14765238 gangen i ordningen, nar jag bytte bloja pa Elliott. Att sjunga ar ett mycket enkelt och effektivt satt att fa honom lugn, nar han ar motstravlig. Men jag var lite trott pa den tradiga gamla visan och borjade sjunga "Strangers in the night". Och om han just inte hade kissat, sa hade han nog kissat pa sig av skratt. Mamma ar superdupermega kul, tyckte han. Jag fattar noll, men har fortsatt spinna vidare pa min kulhet.
 
Att gunga ar val som vantat kul enligt manga ungar. Men allra roligast tycker Elliott det ar att ha mamma gungande bredvid sig. Och att jag sedan hoppar av gungan. Han haller pa att kikna dar och da i gungan. Han kan inte fattta att han har en sa kulig mamma ;) Och jag kan inte fatta hur lattroad min unge ar ;)
 
Gunga pa mitt far ar kul det ocksa, sager Elliott.
Living on the edge!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0