Bakar brod

Det ar nog forsta gangen i mitt liv som jag bakar riktigt brod. Alltsa brod som ej ar glutenfritt. Fast dem gangerna jag bakat glutenfritt brod pa kan nog raknas pa en hand. Brukar bli scones nar jag gor nagot i brodvag. Gar bra mycket snabbare och ska inte heller jasa. Sen ar glutenfritt mjol inte det lattaste att handskas med.
 
Men jag slog till mer att gora surdegsbrod till lilleman. Jag koper bara surdegsbrod till lilleman, da jag inbillar mig dels att det ar nyttigare an vanlig vitt rostebrod och dels battre for honom (innehaller kallpressad narodlad rapsolja). Tre dagar lang har processen varit. Inte for att det ar sa mycket jobb egentligen, man ska mest kolla till den och arbeta ner den nar den borjar vilja jasa over kanten.
Eftersom brodskrallet ska vila over natten inpackad i en handduk (javla brod, vilket lyxliv du lever) sa kan jag inte synda och provsmaka. Hemmet doftar just nu som ett bageri. Helt underbart!
 
Idag kopte jag dem allra forsta babykladerna till lillan i magen. Det ar allt lite skillnad nar det ar andra barnet. Man har redan gjort allt en gang. Jag har sa mycket klader fran tiden nar Elliott fortfarande var en flicka, sa jag behover inte kopa sa mycket :) Nar Elliott lag och slappade i magen tror jag att jag handlade dem allra forsta plaggen typ i v. 15.
 
Det har blivit ett avbrott i inskolningen pa forskolan da lilleman blev forkyld i helgen. Saklart blev mamman i detta hushallet ocksa smittad. Det holl som tur sig till bara forkylnig och allman trotthet. Har hort att flera som fatt dras med maginfluensa och feber. Men det vill vi inte ha hit igen. Det har vi redan haft denna vintern. Pa tisdag ar det tillbaka i gangorna igen. Jag tror Elliott langtar tills dess :)
 
Nagon vill garna vara med pa bild nar jag forsoker fota dem nya babykladerna :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0