Besok hos frisoren

Idag var jag och lillskrabban och klippte oss hos Vera. Tanja var med som barnvakt medans jag klippte mig :) Jag fick nog 8-10 cm av mitt har kapat, valbehovligt. Haret vaxer som ogras nar man ar gravid. Tyckte det var inte sa lange sen jag klippte mig. Och nar man sen ammar da tappar man har som en hund faller vinterpals. Inte jattekul nar det "drabbar" luggen. Jag sag inte klok ut nar lilleman var 4-5 manader. Hade varsta stubben istallet for en lugg. Tog ett bra tag innan det vuxit ut 6-7 cm och lagt sig.
 
Lilleman levde rovare (som vanligt) men han var faktiskt duktig nar det val var hans tur. Han fick sitta i mitt kna med ett litet forklade med hundar pa. Det enda han verkligen inte gillade var trimmern. Men den behovdes bara i nacken och lite pa sidorna. Sa det var snabbt overstokat. Och saaaa fin min lille unge blev. Han ser sa mycket storre ut och mer "pojkig". Han hade ju sina babylockar som gjorde att han sag lite yngre ut. Svart att forklara. Men att en klippning gor sa stor skillnad, det trodde jag inte.  
 
Vi stannade till pa KappAhl pa vagen hem och kopte en jattefin skaljacka till lilleman. Eller det var mamma som kopte den :) Vi hade bada spanat in den nar vi var pa KappAhl for ett par dagar sen. Och eftersom det var 25 % rabatt pa valfri vara idag, sa slog vi till :) Ibland lonar det sig att vanta minsann.
 
Imorgon ar det tid for aterbesok pa vardcentralen for lillemans lilla brannskada. Det ser bra ut och inget infekterat. Han verkar inte ha ont heller, kanske lite omt om han rakar sla till sin hand eller liknande. Men inget som paverkar honom tycker jag. Barn har ju bra lakekott sags det. Redan klockan 8.00 ska vi infinna oss dar. Lika bra det, nagon har blivit en riktig morgonmanniskan (suck) och vaknar kl. 6. Har jag tur sover han till kl.7 eller till och med halv 8, men det verkar sallsynt for tillfallet. Men jag passar faktiskt pa att vila middag med lilleman lite da och da, det ar ju trots allt slutet pa denna graviditeten nu. Och da ar man lite trottare an vanligt. Och det kommer behovas mycket energi om ett par veckor. Sa bast att passa pa nar man kan :)
 
Glad kille i sin nya frisyr :)
Charmtroll <3
Undersoker om man kan dammsuga i nya jackan
Elliott vill ha mer russin. Svaret blir nej. Sahar ser reaktionen ut...
Kanske hjalper det att slanga sig pa golvet?
Nahe, det hjalpte inte. Far val ge upp da, sager lilleman
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0