Sma projekt

Tiden gar och det ar mycket jag vill hinna med att gora innan den lilla bebisen anlander. Jag har gjort om en hel del har hemma. Kopt nya gardiner, framkallat typ 100 nya bilder som jag satt in i ramar, moblerat om, slangt saker pa tippen (mormor var snall och tog med det till mig:) och i storsta allmanhet fatt lite ordning har hemma. Varfor ar det alltid sa att det alltid finns nagot att gora? Alltid nagot som star och skrapar eller saker som behovs slangas eller gas igenom. Eller ar det bara jag?  
Jag vill aven storstada hemmet. Ni vet, torka ur alla koksskapen, tvatta allt som gar att tvatta, frosta av frysen och stada ur kylen, putsa fonster m.m. Det hade jag tankt ta tag i nasta vecka nar lilleman ar tillbaka pa forskolan. Han har sportlov nu den lille spillevinken. I princip hela veckan ar uppbokad med diverse aktiviteter och traffa sma kompisar.
 
Igar var vi i Malmo med mamma, Bengt och Angelica. Mamma hade bokat tid pa tandlakarhogskolan (!) Det ar tydligen bra mycket billigare att ga och fa tanderna kollade bland studenter. Efter detta spektakel strosade vi mest runt omkring och gick i nagra affarer. Vi huttrade lite i den kalla vinden, men som lagom till eftermiddan hade lugnat ner sig och det var riktigt skont att spatsera omkring. Vi at lunch pa Mando Steakhouse.
 
Just nu vill Elliott sitta och halla mig i handen. Jag far absolut inte sitta och skriva pa datorn, inte utan att satta igang ett avsnitt Mickey Mouse. Och eftersom jag inte gjort det ar han nagot irriterad pa mig och forsoker halla min hand. Sa att jag inte kan skriva. Jag antar att jag far runda av skriveriet nu.
 
Ps. pa lordag ar det en manad kvar! Kan ni tanka er?! Ja, om ungen vill tillhora dem fa procenten barn som faktiskt fods pa sin beraknade dag. Jag haller som bast pa att tvatta igenom alla bebiskladerna och tankte packa BB vaskan i dagarna. Spannande!!! :)
 
Nya gardiner och nytt pynt i fonstert
Nytt foto pa nattduksbordet :)
Elliott haller efter hemmet
Nytt pynt pa Elliotts byra
Bytt till vita gardiner och nya ljus
Prickiga servetter maste man ha
En glad liten knubbis moter en i hallen
Ovar pa att ta pa sina skor sjalv
Solbranda typer i sovrummet och en liten Mollo fot
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
mormor

Det blåa blev riktigt fint.

Svar: Tack :)
Julgrisen

2014-02-22 @ 23:21:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0