Stackars lilleman

Elliott haller som bekant pa att aterhamta sig fran operationen. Fast jag skulle nog vilja saga att han ar aterhamtad, men han far vara hemma fran forskolan denna veckan ocksa. Pa sa vis har jag koll pa honom sa han inte klattrar eller hittar pa nagot annat som gor att saret spricker. Och skulle saret behoves laggas om, sa gor jag ju det. Det kan jag inte krava att forskolan ska gora. Jag tror inte ens dem far. Hur ser det ut egentligen att slappa ivag en unge till forskolan som behover saromlaggning? Nej minsann. Det ar bra mycket battre han far aterhamta sig och laka har hemma i lugn och ro.
 
Naja, apropa klattra. Imorse tog morgonen en ny vandning nar min finurlige unge drog fram fotpallen fran fatoljen till spisen. Inte forsta gangen det hander, men idag kom dagen nar han aven satte pa plattorna pa spisen ocksa.... Jag har ett stankskydd sa att han inte ska kunna branna sig. Men nar man star pa en fotpall? Da ar det hur latt som helst att na en varm platta.
Och det var précis vad han gjorde. Allt detta skedde pa nagon minut medan jag snabbt var pa toa, satte upp haret och slangde pa mig morgonrocken. Jag hor hur han skriker I koket och mots av en springade lilleman som har ont I handen. Jag ser pallen och att tva plattor ar pa!!!! En pa 3:an och en pa 4:an (en javla tur det). Spisen blir kvickt varm, sa det behovdes inte manga minuter for honom att genomfora allt detta. Jag spolar snabbt hans hand en stund. Tycker det ser bra ut, han hade nog tur. Han far lite valling pa soffan, men da borjar han gnalla och jag ser att hans lilla hand ar rod.
 
Jag far spola hans hand igen, ringer mamma som rader mig att ringa 117. Dem i sin tur rader mig att knalla bort till vardcentralen ganska sa ogonblickligen. Sma barn och brannskador ar inte sa bra (saklart). Rebecca ryktes upp ur sin skonhetssomn och fick komma upp och hjalpa oss. Mollo sitter med handen under vasken i sakert 30 minuter och har nog valdigt ont. Jag fick radet att ge honom alvedon, som skulle kunna lindra lite. Och efter en stund nar vi kommit till vardcentralen sa marker jag (nar han lugnat sig for han ser snabbt vilken miljo han befinner sig i, han tycker INTE om sjukhus) att smartan i handen dampats.
 
Vi maste varit en syn jag, lilleman och Rebecca. Ingen ar riktigt pakladd eller anstandig. Nagon frukost eller tandborstning hade blivit gjord. Mollo var inlindad i en stor filt da jag inte ville krangla pa honom overall m.m. Bettan hade jogging brallor och en stinkande leverkorvstroja. Lilleman fick leverkorv som han alskar medan jag vantade pa min tur till 1177 och han skoljde sin lilla hand. Denna skulle saklart kletas ner pa Bettan. Jag hade trasiga leggings och var stressad och svettig.
 
Efter snabb och bra vard kom vi darifran med en inlindad bandage Elliott. Han fick valja en glittrig skoldpadda ur leksaksburken. Nar han sag den visste han précis vad det var fragan om :) Skont att han far nagot positivt minne fran alla hans sjukhus/vardcentral besok. Sen dess har han pussat bort halften av glittret fran sin skoldpadda. Vi skall tillbaka pa fredag morgon for att kolla sa att han inte fatt bakterier i dem sma blasorna han fick. Det hoppas jag verkligen inte!
 
Eftermiddagen gick i lite lugnare mak. Mamma hade ju mer eller mindre kastat sig i bilen och kom hit samtidigt som vi kom tillbaka fran VC. Vi bestamde efter frukosten att vi skulle ta en tur pa stan och sen ata pa Basilika. Lilleman alskar deras sotsura sas och friterade rakor. Sa jag gissar pa att det var en nojd kille som mer eller mindre dackade sittande i kassan inne pa H&M. Han vagrade sova pa vagen ner till stan. Det fanns mycket intressantare saker att titta pa, an att ligga och sova i vagnen som en annan bebis. Jag kopte lite nytt smink och tva nya pyjamaser pa KappAhl. Och saklart en Mickey Mouse mossa. Som lilleman inveg i eftermiddes har hemma.
 
Dessutom fornyade/skaffade jag mig ett nytt lanekort till biblioteket idag. Sa nu kan vi lana bocker hejvilt. Vi inveg lanekortet med att lana 11 bocker. Varav tva stycken redan kvalat in pa Elliott "best books of all times" lista. En bok med bussar, bilar, traktorer och lastbilar m.m. Den andra  boken innehaller en massa djur fran bondgarden, dar man kan kanna pa deras pals och som kronan pa verket finns dar aven ett par bilder pa traktorer. Elliott firade detta spektaklet med att dra fram alla sina egna bocker och fylla hela tvrums golvet med bocker. Det ar kul nastan jamt.
 
Imorgon vantar det spannande aventyr i Helsingborg med Linda och hennes lille parvel. Vi ska aka buss dit! Lilleman kommer vara i himmelriket. Det blir lunch pa nagot trevligt stalle och sen sa far vi se vad dagen har att erbjuda. Jag kan gissa pa att Elliott forsoker sig pa att lagga nagon slags vetorost pa att vi minsann ska aka buss. Inne i Helsinborg, da alltsa.
Nu ar det laggdags, jag ar trot och har skrivit ett jakla langt inlagg.
 
Min lille stackare, med bandage om handen. Ater russin och kollar pa Faret Shaun.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0