Elliotts forsta jul

Nu sitter vi i soffan och tar igen oss efter tva dagars julfriande i Saxtorp. God mat och fina klappar ar ju det basta som finns. Snubbis fick massa fint, massa klader, leksaker, en bok, cdskiva och en DVD med musik. Vi aldre, aven kallat foraldrar fick ocksa mycket fint, lite klader, fina presentkort, en superfin tavla pa snubbis och massa fina grejer fran IKEA att ha i lagenheten i London. Undra hur manga ganger jag skrivit fint/fina nu? Haha.
Igar at vi traditonell julmat sasom kottbullar, prinskorv, Janssons, sill och agg m.m. Idag blidde det amerikansk med kalkon och alla diverse tillbehor. Och syrlig citronformage/mousse till efteratt. Smaskigt. Kylen ar full med rester sa har behovs inte lagas mat dem narmsta dagarna. Det har varit en lugn jul med en liten del av slakten, det ar skont det. Tack for den goda maten mamma och mormor :)
 
Jag fick precis en nysattack som jag far sadar 4-5 ganger om aret. Jag bara nyser och nyser. Ibland i 10-15 minuter. Sa nu ser det ut som jag akt pa en smocka nu, helt rod i ogonen och jag later som jag ar superforkyld. Jag fick en sadan nysattack en gang nar jag kom till jobb, nar jag borjade kl. 06.00 och skulle oppna. Hur kul sag jag ut i kassan nar folk ville komma och ladda sina jojokort?
 
Har far ni halla till godo med lite jingel jul (ja, jag missbrukar ordet) bilder. Jag ar trott i palsen. Lilleman ligger i sangen helt utslagen, stackaren har fatt somnrutinerna flyttade nar vi varit ivag dessa tva dagarna. Hoppas att han sover gott inatt.
 
Natti natti!
 
Julfin snubbis
Min busiga lillefis
Lek med mormor
Bus med pappa vid julklapparna
Buseman
Mormor + och morfar
Moster Bettan tjivar med mig :(
Juldagsfrukost nalkas
Myser med min fina snubbis
Bus med mormor igen
Bettan och Wictor
Jingel Jul
Glada miner pa Junigarden. Min finaste SNUBBO!
Lilla julsnubbo i granen
Forsoker smita ifran mormor


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0