Junigarden

Jag har inte haft mycket tid till att skriva den senaste veckan. Vi har  haft full rulle som vanligt. Just nu sitter jag HEMMA pa Junigarden och dricket ett gott kallt glas vatten. Vattnet i London smakar klor och kalk. Ungefar sa som vatten smakar nar man ar i Spanien. Och detta raliga vatten betalar man for.  Nar vi kopt ett stort kylskap, da blir det minsann kopevatten nar vi ska dricka. Laga mat funkar bra med klorinet.
 
Vi kom hem igar efter en lang resa. Vi korde ju som bekant hem. Tog val cirka 21 timmar. Utav dessa var ca 4-5 timmar paus. Sa det var snabbt marscherat tycker jag. Vi korde under natten, eller rattare sagt Robert gjorde. Jag, Tanja och lilleman sov hyfsat gott i bilen. Robert blev sjuk i torsdes morse. Inte helt optimalt, men efter nagra timmars somn, pepparkorn och panodil var han pa benen igen. Lagom tills vi kom till Malmo igar eftermiddag, sen tog jag over. Och sen lag han som en klubbad sal resten av kvallen igar. Jag och lilleman kollade pa Revenge och at Karlssons frestelse som mamma gjort :)
 
Vi hade som vantat rada och fullspackade dagar i London nar Tanja var over. Det blev massa shopping pa Primark. Vi har blivit nagra snala javlar haha. Kostar en troja over 10 pund sa ar det dyrt haha. Det blev turistande runt Westminster Abbey etc. Vi var ocksa pa Lakeside och julshoppande.
 
Lilleman ligger och tar igen sig i sin sang. Jag ater clemmisar och ska snart ivag till Kvantum och hamta sista julklappen. Hur orkar folk ut och julhandla idag? Kanske bara jag som ar trott pa folk efter att ha varit ute bland alla galningar i London som var och julhandlade? I vilket fall som helst, det ar skont att vara hemma i lugna och tysta Landskrona dar man inte hor ambulanser eller poliser var 10:e minut eller folk som tutar heeela tiden.
 
Idag blir det bara lugna puckar. En rolig julfilm och mangosorbet. Smaskigt.
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Välkomna hem, med ert monster till bil. Snubbo var som vanligt mormors favorit.Och stackars Robert har feber. Vila er nu och ha det så bra. <3

2012-12-22 @ 22:59:03
Josse

Han ar frisk nu, eller battre iallafall. Ingen feber. Vi har precis varit ute i snon och gatt hihi

2012-12-23 @ 19:44:53
URL: http://julgrisen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0