Antligen hemma

Nu har vi antligen landat hemma i Sverige. Vi kom sent inatt. Var hemma vid 2 tiden, jakligt drygt. Planet var over en timme sen... Att resa en fredagkvall har val sina nackdelar antar jag. Resan till flygplatsen var en mardrom. Tank er en fredag eftermiddag, ALLA ska hem till sitt. ALLA ska resa hem. Och ALLA ar ute pa vagarna. Ja, da ar vi ocksa ute och kor. Vi hade en timme pa oss att ta oss till flygplatsen. Det ar 2.4 mil dit. Hur sjukt att det kan ta sadan tid. I sjalva London flot det pa ratt ok, men pa M4:an (motorvagen) var det TRAFIK. Fast som tur var sa skulle vi av efter 3 avfarter. Det ska vi nog vara glada for.Nar vi val kom till flyplatsen sa var vi stressade och ville bara fa oss incheckade och klara. Egentligen var det bra att planet var sent, for vi hant ata i lugn och ro.
 
Lilleman hanterade flygresan kanonbra. Han var lite uttrakad, eftersom vi fick sitta och vanta 30 min innan planet var redo for start. Men tio minuter innan planet var redo for start sa somnade han. Och sov igenom nastan hela resan. Bara dem sista 15 min som han var vaken. Hur bra som helst.
Var fina lilleman ar sa duktig. Vi fick tre saten for oss sjalva :). Och vid boardingen sa trangde vi oss fore alla andra (ja, jag vet en dodssynd i Sverige, men det sket vi i) sa vi kunde komma langt fram i kon nar vi sedan skulle komma ombord pa planet. Men vi behovde inte oroa oss. Vi fick komma pa forst pa planet anda. Tack for bra service SAS. Mormor/mamma kom och motte oss pa flygplatsen. Valdigt skont att fa skjuts hem. Vet inte vem som var mest glad av att se mormor, vi eller Elliott :)
Val hemma somnade vi pa ett ogonblick, iallafall jag och lilleman. Elliott sov anda till kl. 11 idag. Vaknade upp vid 8.30 och ammade. Sen somnade vi om. Vilken tur att jag har en morgontrott bebis, fast a andra sidan ar det jag som lagt till oss med dem rutinerna :)
 
Idag ar en lugn och skon dag. Mormor och mormor + kom forbi och tog Elliott pa en promenad. Sa kunde vi aka till Coop i lugn och ro och handla. Mamma hade varit och handlat lite frukostmat till oss, men vi behovde fylla pa med mer gronsaker, blojor o.s.v. Ikvall ska vi njuta av lugnet (jag hatar det uttrycket egentligen haha) men efter en hektiskt och stressig manad. Ja, da ar det skont att vara hemma pa lugna och tysta junigarden.
 
Nu ska jag gora potatisgratang med ryggbiff. Lordagsmys mina damer och herrar. Ska bli skont.
 
"Pappa inga problem, denna resa klarar jag galant"
Min lille snubbedubbe <3


Kommentarer
Anonym

Det var mormor som var gladast att se er mitt i natten. Skönt att ha er hemma igen. Fast det blir bara ett tag. Men men.

Svar: Hihi :) men snart kommer ni och halsar pa i en vecka :)
Fiskfjället

2012-11-25 @ 00:36:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0