En rosa hand och en gron fot

Aven denna dagen har varit fullspackad. Jag vaknade nagerlunda utvilad. Aven om Elliott vaknade/tappade nappen flera ganger sa sov jag bra. Jag ammade honom vid 22.30 och sen igen imorse vid 9. Tjoohoo. Ganska skont sager jag. Moster Bettan kom forbi en svang och jollrade ikapp med Smellan. Vi tiggde till oss skjuts till Coop. Behovde kopa mer kortison (hydrokortison) och mjukgorande salva till Elliott. Darefter sa gick vi in pa OB och kopte lite glodlampor och jul krimskrams.
 
Pa hemvagen gick vi in pa Flugger farg och kollade pa glasfrostnings plast (eller vad man ska kalla det). Vara fonster i London som vetter ut mot gatan har fri insikt = mindre kul. Da vi har bade en korsning och ett overgangsstalle precis utanfor sa resulterar det i att folk tittar upp hela tiden. En del omedvetet som man gor nar man ar ute och far. Men i vilket fall som helst vi vill slippa att ha en teaterscen i lagenheten. Just nu har vi en tunn spetsgardinsaktigt trams framfor fonstret. Inte sa kul.Eller snyggt. Sa pa lordag far vi kvickt knalla dit igen och handla.
 
Under eftermiddag sa at vi sen lunch/tidig middag/vissas afterwork med mamma och hennes fd. kollegor. Vi at pa Speakers. Gissa om jag at en ryggbiff med bearnesas? :) Kan ju nastan pasta att jag dromt om bearnesas i England. Deras sas smakar mest vinager eller fett :( Det var mycket kackel i honsgraden later lilleman halsa. Som for ovrigt ligger utslagen i sangen. Hoppas att det haller i sig tills jag ska lagga mig.
 
Nar vi kom hem julpyntade jag upp resten av grejerna. Spikade upp julstjarnorna. Och gjorde adventsljus, jag tande alla fyra. Vi kommer anda inte vara hemma under alla adventarna (?) sa dem kan lika bra vara jamt uppbrunna :)
 
Elliott har fatt tva tuggisar, en rosa hand och en gron fot. Vi skymtar lite tander som ar pa antagande. Han tyckte inte att det var sadar kul direkt. Visserligen var dem inte kalla nar han fick tugga pa dem. Sa imorgon ska han fa gora ett nytt forsok och se om han tycker det lindrar. Kanske en mix av kommande tander, kliande och stickigt skinn som gor att han sover sa daligt.
 
Imorgon ska vi traffa moster Tanja. Julklappsjakt pa Vala ar vad som star pa schemat. Och pa fredag ar det promenaddejt med Sandra och lilla Leia. Lilleman halsar att han kommer dela med sig av sina bast busknep. Typ som att kraka mamma i huvudet nar hon lyfter mig eller hur snabb man maste vara for att kissa ner mamma nar hon tar av min bloja (kanske inte sa aktuellt for Leia dock).
Jag ska minsann gora mig en marangsviss nu. Har typ 4 portioner chokladpudding i kylen. Det kommer vara slut innan kvallen ar over kan jag meddela er. Ska strax skypa med Robert och sen ar det marsch i sang.
 
Kopta hos leksaksaffaren pa Eriksgatan
Jingeljul
15 kr tomteljus fran OB
Fina, fina, fina Elliott <3
Snoopy doopy
Luktar saaa gott!
Jag vill inte bli fotad mer :( Jag vill ha en kram mamma
Nu ar det battre :)
 
 
 


Kommentarer
Netti

Hej hopp, nu har jag hittat din blogg oxå, o läst lite.. Massor att läsa o fina foto. Tycker han är så lik dig, gosesonen =) Ha det så bra över jul o nyår.. hoppas vi ses sen i nåt sammanhang, vi har ju blitt lite släkt ;) Kramar från Leia´s mormor (var bara tvungen skriva det, är så stolt)

Svar: Tack tack :) Vad kul att du gillar det. det gor vi alldeles sakert, kanske i stallet hos calle nagon gang ocksa haha. Ha en god jul och ett gott nytt ar :) Haha, det ar klart att du maste skriva det :) Kram
Fiskfjället

2012-11-28 @ 22:18:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0