Lilleman alla namn

Lilleman har valsignats med massa namn. Han heter ju som bekant Elliott. Men vi har markt att det ar sallan vi faktiskt kallar honm Elliott. Sa vi maste ju bli battre pa det, ungen maste ju vara bekant vid sitt namn :)
Har kommer ett urval av smeknamn: Smelle (favorit nr1), Smelletolle, Smello, Smellemelle, Smellomello, Smelly, Smellefis, Lillefis, Lillepals, Lilleman (favorit nr 2), Drelly (favorit nr 3) Drellan, Drelleman, Drell och da och da Elliott. 
Undra vilket av dessa "underbara" namn som kommer funkar nar han borjar dagis eller skolan? Som ni ser variationen ar inte sadar jattestort. Om vi tar Drelly tillexempel. Det kan jag kombinera till det oandliga. Drelly melly, Drellet o.s.v. Vad ar det for fel pa mig? haha. Vem kallar sin unge drellet? Eller smelletolle for den delen? Vi har ett par ar pa oss att komma pa battre smeknamn. Ett som jag ibland kallar Elliott ar Elly. Det ar val okej? Kanske later lite feminint? Elle kanke borde vara battre. 
Hur som haver. Vi alskar vi lille Drelle mest i hela varlden. Det ar val det viktigaste? 
 
Fran en sak till en annan. Jag la Elliott pa mage nar han skulle sova middag innan idag. Gissa om det var poppis? Svar ja. Han somnade pa tva roda. Jag holl pa att fa han att komma till ro i 20 min. Sa jag gav upp och provade att lagga honom pa mage. God natt sa lilleman och somnade. Skont sager mamma. 
 
"Mamma jag heter Elliott"
Smellemys :)


Kommentarer
Anonym

KÄRT BARN HAR MÅNGA NAMN!!!!!!!

Svar: Verkligen :)
Fiskfjället

2012-11-22 @ 22:07:00
Anonym

Jag kalla er för pissruskor, kanske inte så fint men kärt.

Svar: haha, vi minns :)
Fiskfjället

2012-11-22 @ 22:07:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0