Mandag

Tiden gar snabbt. Igar var det tva veckor sedan vi kom hit.. Inte klokt. Jag har inte uppdaterat pa ett par dagar sa det blir ett dag-for-dag inlagg istallet :)
 
Torsdag:
Da var vi och kollade pa en bil i Glouster. Tva timmars bilresa dit. Ganska trevligt att se hur England ser ut pa landet. Tog lite bilder, men det vrakte ner sa det blev inget bra. Nagot bilkop/bilbyte blev det inte heller. Saljaren inbillade sig att HAN skulle fa pengar imellan. Nahe du. Det skulle vara precis tvartom. Var bil ar vard 15-20.000 kr mer an dem vi tittat pa, pa natet. Vi ar ute efter en Chelsea traktor, som "man" kallar Land Rover, Range Rover eller vilken SUV som helst. Fast det ska ju helst vara Land eller Range Rover. National bilen i UK. Pa hemvagen stannade vi till och at pa KFC. Jag kommer bli lagom tjock har :) Fast det var ett maste, har aldrig atit dar. Helt ok, tror dock inte jag talde kyllingen da den var friterad. Men man fick majs och pommes till sa det slank ocksa ner. Vi var hemma ratt sent, trafiken in till London var katastrof. Tog val narmare en timme och kora 7-8 km....
 
Fredag:
Vi bestamde oss for att aka till Lakeside och shoppa. M25:an dit var madness. M25:an ar motorvagen som gar runt London i en cirkel. Men den ar ocksa lattast att ta sig ut fran London. Nagon hade kort och krockat, det var inte mycket kvar av dem bilarna.. Laskigt att se. Folk kor som galningar har, allt ska ga snabbt, dem kor om varandra pa vilken sida dem vill. Aven om den tillatna ar hogersida. Normalt sett tar det lite mer an en timme att kora dit, tog val oss narmare tre timmar. Fast vi stannade och at pa vagen. McDonald's har har inte glutenfritt fick vi erfara :( Nar vi val var framme vid detta gigantiska kopcentret sa memorerade vi vart vi parkerat (vi aterkommer till detta amnet) och tog oss in i kopcentrat. Massvis med butiker. En del jag kande igen och andra som var helt nya. Till mig blev det nya byxor, en tjock troja, ett fint linne, inneskor , tva nya berlocker till mitt Pandora armband och ett par nya svarta stovlar. Lilleman fick lite nytt han med.En juldress (som ni ser nedan och ett sett med jeans, skjorta och troja) Vi hittade Taco Bell. Jag blev overlycklig for en kort sekund, Antingen minns jag fel hur gott det var eller sa hade dem oppnat en burk kattmat och inbillat sig att det var taco. Hur som helst, det var inte gott. Sa istallet blev jag besviken :(
Vi klippte oss ocksa. Snart dax for lilleman att kapa kalufsen, sa som den vaxer. Efter manga timmars shopping sa gick vi till bilen, som vi inte hittade. Vi letade igenom ett helt parkeringshus innan vi fattade att vi maste vara fel. Vi fick hjalp av en nodknapp med att hitta ratt, jag visste vi parkerat bakom en inomhusbiltvatt. Det visade sig att det fanns 4 st sadana i 4 olika parkeringshus. Samtliga lag i anslutning till Lakeside, sa det var fan inte latt att hitta haha. Efter ca en timme hittade vi ratt. Overlyckliga :) Sen korde vi direkt hem. En timme senare var vi hemma, cirka 22.30 vem ar och shoppar till sa sent? haha
 
Lordag:
Dax for storhandling. Jag hade kollat upp var narmsta stora Tesco fanns. Ligger 17 miles fran oss, sa inte direkt jattenara. Vi handlade allt fran mat till tvattkorg, julkort och klader. Affaren var jattestor, och skont att vara utan all stressen. Aven om dar var mycket folk kunde man handla i lugn och ro. Dem hade problem med att faglar smet in och ar broden som var dar, haha. Nar vi kommit hem sa packade vi upp, frostade av frysen sa vi fick plats med mer mat, stadade och Robert hangde upp gardiner och speglen. Medans allt detta tog plats sa lag lilleman pa golvet med alla sina djur. Och ratt som det ar ser jag att han ar supernara pa att rulla runt. Och mycket riktigt sa kom han runt :) Var lilla fis. 
Vi lagade mat denna dagen. Blivit lite mycket skrapmat dem senaste dagarna..
Jag gjorde potatisgratang med ryggbiff och ortmajonnas. Smarrigt :) Lilleman holl oss aven vakna mitt i natten denna natt. Vi vill sova lilleman. Men har verkar inte halla med om det. I Battersea Park hade dem fyrverkeri. Fira Halloween eller nagot. Trafiken var galen som vanligt. Dem dirigerade om den utanfor oss, sa det var mycket tutande pa bilarna. Och nattklubben rakt over gatan var fullproppad (med en massa ohmms= folk som ohm:ar nar dem pratar ohm, ohm, ohm hela tiden. Skulle kunna saga att dem ar som Stockholmare som ahaa:ar hela tiden. Fast vi bor ju i Chelsea far vi val rakna med alla sana :p)
 
Sondag:
Vi hade pratat dagen innan om vad vi skulle gora idag. Om det var fint vader aka till Brighton. Stanna i London och ga pa stan. Eller ga en langpromenad, kanske aka till Richmond. Eller bara vara hemma och ga pa en promenad i parken under eftermiddagen. Det blev att aka till Brighton, jattefint vader. Och det angrar jag inte att vi gjorde. Fast innan dess stannade vi till i Croyden. Och handlade pa Mothercare. Wohooo. Fisen fick en jultroja och leksaker. Och till lillkusinen hittade vi en jattefin vit klanning. Elliott trodde forst att det var till honom, sa han strejkade genom att kissa i blojan. Efter detta forsatte vi mot Brighton. Ett stop pa vagen till blev det. Lilleman ville ha lite gott kak. Han tackade genom att skita ner hela min hand, bilen, pappas halsduk och kladdade runt sina fotter i det. Bajsunge rent ut sagt. Vi skrattade sa vi kiknade, utom lilleman som blev ilsken for att ingen torkade rumpan. Sa typiskt nar jag rakar "glomma" att lagga nagot under honom, sa gor han en "liten" olycka i min hand. Nog om bajs nu :)
Brighton ar en jattefin stad precis vid havet (Engelska kanalen). Liknade Santa Monica beach med tivoli och annat ute pa piren. Sakert superfint att aka till pa sommren.
Vi at sunday roast pa ett fint hotell med vacker utsikt over havet. Tyckte mest vi tramsade oss och tog massa bilder pa lilleman :) Fullproppade med mat gick vi bort till piren och minglade omkring. Tog lite bilder, at sockervadd och spelade ett delfinkapplopning. Jag vann en haj till lilleman som vi dopte till Lenny. Det blev fort morkt och lite kallt sa vi bestamde oss for att ga en svang i staden och sen kora hem. Fina sma grander och pubar overallt. Mysigt. I bilen lekte jag och lilleman med Lenny, Ted the turtle och Mr Crabfish. Vi hade sa kul att vi somnade bada tva.
 
Idag ska vi dammsuga och ta en promenad i parken. Det ar fint vader ute. Maste ocksa gora lite situps och hoppa hopprep. Detta maskandet haller inte. I eftermiddag ska vi aka till Primark i Wandsworth ( ganska nara) och handla fler byxor av dem vi kopte i Lakeside. Typ mjukisleggings mjuka med liknar byxor. Dem skonaste jag nagonsin haft iallafall. Fanns i flera farger och kostnaden ligger pa 9 £.
 
Nu maste jag gora frulle. Lilleman har fatt sin, han ligger har och sparkar pa mig och vill komma upp :) Ha det sa bra. Ses pa fredag :)
 
Pingvin-Elliott. Drakten kostade 4 £ pa Tesco :)
 
I believe i can fly
4 £ pa Primark
Mamma, varfor ar jag sa cool alltid?
Sa glad blir man nar man ska handla pa Lakeside :)
Bilder fran Brighton
Fler bilder :)
Jag och pappa myser


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0