Snart ar vi hemma i Sverige

Om bara ett par dagar ar vi hemma igen. Jag saknar lugnet, den friska luften, familjen och ostressade Landskrona. Jag later val som en gammal karring :p Men bara att titta ut pa gatan gor mig halvt stressad. Att ta en promenad ger inte mig nagon frisk luft. For det ar alldeles for mycket avgaser. Om jag gar till parken far man val nagerlunda frisk luft. Darfor det var sa skont att aka bort en helg till Devon harom veckan. Vi kommer sakna London anda. Det ar en haftig stad med sa mycket mojligheter. Hur coolt ar det inte att ta en promenad pa 15 min sa star vi utanfor en Calvin Klein affar? Aven om vi kanske inte handlar dar haha. Men anda. Eller knalla upp pa bron en fin dag och kolla pa utsikten. Och sen kommer jag ju sakna Robert.
Vi ar bara hemma en dryg vecka och jag kanner att den kommer bli ganska intensiv. Fast nagra dagar ska vi ha lugn och ro, jag och lilleman. For sen ar vi tillbaka i London igen. Och da ar det full rulle som galler. Mormor och morfar kommer over i en vecka. Nar dem sen akt hem sa kommer Tanja och stannar  en vecka. Ska bli jatteskoj. Dels ha dem over har och visa dem runt. Och sen sallskap, blir lite ensamt om dagarna. Jag kanner ingen har, an. Tankte anmala oss till nagon babykurs i januari. Sa jag far traffa manniskor och lilleman far traffa lite bebisar. 
 
Idag ar det nagot slags upplopp i London (centrala delarna, Piccadilly och daromkring). Studentjavlar som gnaller om nagot. Massvis med poliser ute. Jag och Elliott haller oss inne tills eftermiddag nar allt ska ha lugnat ner sig. Aven om vi kunde promenerat i parken sa ar det onodigt att utsatta sig for risker. 
Vi har stott pa ett par kalhuvuden har i London. En knappgok som flog pa alla som passerade honom, han borjade prata med oss, men Robert bara GOOOOD BYYEEEEE. Da borjade han skrika att han ville bara saga vilken fin jacka Robert hade och vi skulle inte tro att vi var nagot. Man blir latt uppskramd eftersom man vet inte om dem bar nagot vapen pa sig. Eller vad dem tanker gora. Och med en barnvagn ar man extra utsatt. Men dem skulle bara vaga. I min vaska ligger dar minsann ett hemligt vapen som ar redo att anvandas nar som helst.
Manga "hemlosa" sitter vid bankomaten och tigger. En del kanske gor det for att ganska naturligt satt att kanske fa tigga till sig pengar. Harmlost, om man nu far saga det om hemlosa. Men andra gor det sa dem se hur mycket pengar som tas ut, smsar sina vanner hur personen ser ut. Och sen foljer dem efter hon/han och sa blir personen nedslagen och ranad. Ja, vi lever ju i en stortstad. Sant skit hander, tyvarr.
Ett annat pucko som vi sag pa avstand harom kvallen nar vi hyrde film i Fulham. Han gapade och skrek och sparkade omrking sig. Vi gick over gatan och undvek honom. Javla pucko. 
 
Vi ska byta min jacka jag fick levererad igar. Den var alldeles for lang i armarna. Himla trakigt :( Och den var lte puffig over rumpan, sa det sag ut som jag hade en big ass. For sa mycket pengar maste den sitta perfekt. Och det gjorde den tyvarr inte. Men jag hittade en annan riktigt snygg jacka pa Zara. Sa om dem javla studenterna kan lugna ner sig och aka hem till sin 2 rumslagenhet dem delar med 7 stycken andra. Da kan vi aka till Harrods som vi planerat. Forsta gangen jag ska dit. Lar val bli sista ocksa, vad har man rad med dar? :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0