Vilar mig

Har sitter jag i soffan som en jast eller sager man past katt. Jag har fatt gjort mycket idag. Borjade dagen med att julpynta sa smatt. Lite tomtar och annat tjaffs kom upp. Ljusslingan som jag brukar ha pa balkongen har gatt sonder, sa det blir en ny i ar. Imorgon ska jag dekorera adventsljusstaken och aven inforskaffa ljus till den.
 
Vi hade gaster har idag. Mamma, mormor, morfar, Wictor, Bettan, Daniel och Angelica var pa middag. Vi smaskade i oss lax med hollandeisas (stavning pa det tack) och till efterratt at vi marang sviss med allt tankbart tjaffs till :) Det var bara Bengt och Robert som fattades. Lilleman var i rampljuset som vanligt. Han ar en popular unge. Undra hur det kommer vara pa lordag? Fast da har han konkurrens fran lillkusinen Leia. Dem kan nog ha kul ihop, tugga pa varandras hander och fotter :)
 
Forflyttade mig in i sangen med en Elliott som aldrig vill sova. Han ar en pest att natta. Glom dem gangerna jag skrivit att han somnat tidigt, han vaknar igen efter en timme. Tappar nappen hela tiden och skriker. Han ar jattetrott nu, han somnade for en timme sedan och har tappat nappen 3 ganger sedan dess. Jag tycker att nar han ar sa trott borde han ju inte vakna sa latt bara for att han tappar nappen. Dem senaste natterna har han vaknat eller tappat nappen hela tiden. Igar natt tror jag att han tappade nappen 10 ganger. Vafan ar det normalt? Att tappa den ja, men att "vakna" och skrika efter den? Ar det sa det kommer vara nu? Eller ar det dem forbaskade tanderna som spokar? Hur som haver sa onskar jag mig lite normal somn. Imorgon ska vi iallafall bege oss och kopa tuggleksaker.
Vi provade med ersattning idag vid 20 tiden. Men nahe du. Har dricks ingen latsasmjolk sa lilleman. Jag trodde att han kanske skulle kunna komma battre till ro med ersattning pa kvallen. Jag far prova imorgon igen om det slinker ner da istallet. Och eksem har stackaren ocksa fatt. Min lilleman :( Laste pa vardguiden att barn kan sova samre om dem far eksem. Kanske ar en kombination av alltihopa? Hoppas bara att det blir battre. Elliott behover fa riktigt somn dar han inte stors eller vaknar hela tiden. Och det behover jag med :) Pa fredag ska vi till BVC, hoppas att hon har nagra bra tips sa nagot kan bli battre.  
 
Allt ska tuggas pa sager Elliott
Mycket ska klas pa innan vi kan ga ut
Finkladd innan gasterna kom, men det akte lika snabbt av igen. Och pa med pyjamasen
Myser hos mormor
 
 


Kommentarer
Sandra

Usch vad jobbigt när han inte sover så bra. Det där med ersättningen kan vara ett bra sätt att få de till att sova bättre, iallafall när dom inte blir riktigt mätta på bröstmjölken. Att han inte vill ha det kan vara för att han inte gillar just den ersättningen ni köpt, vi har haft både semper och nan, nan var bättre för henne, den verkar vara lite mildare också, nu har hon aldrig ont i magen längre. Det kan även vara formen på flasknappen, den fick jag byta ut 3 gånger innan hon tog den. Hoppas det blir bättre!

Svar: Oj, visste inte att det kunde bero pa allt det. Ska prova ikvall igen vid 22 tiden och ge han ersattning. Jag kopte Nan med mindre laktos i (jag ater och dricker laktosfritt forbeyggande for hans eksem). Har flera nappflaskor men nagra ar saklart i england :( Hoppas att det gar battre ikvall, jag vill soooooova. Iallafall nagerlunda ordentligt.
Fiskfjället

2012-11-28 @ 09:40:37
URL: http://www.sandralindell.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0