Telenor

Igår var ett närmast historisk dag. Vi bytte från Telenor till Telia, och det borde kvala in som årets bästa beslut. För att ni ska få lite mer förståelse varför jag ogillar Telenor så mycket, så tänkte jag skriva ihop hur våra erfarenheter med dem har varit.
 
För exakt 15 dagar sedan ringde jag Telenor och ville byte Roberts Lyca kontantkort till Telenor. Dels är Lycas täckning skitkass och sen borde det bli lite smidigare om vi båda har samma bolag. Denna processen skulle ta 6 dagar, enligt kundtjänstmedearbetare och deras hemsida. Vi blev lovade ett datum som det skulle komma igång.
Dagen efter fick vi ett sms från dem att dem inte kunnat få något godkännande från Lyca eftersom kontantkortet inte var registrerat. Men det hade vi redan dubbelkollat två gånger. Jag ringde och pratade med Telenor om detta, och dem skulle prova på nytt.
 
Dagarna gick och på onsdag kväll när bytet borde skett så ringde jag dem och påtalade att inget har hänt. Jag fick till svar att det skulle ske under torsdagen. Men inte skedde något byte då heller, och lika förbannat fick jag ringa dem och fråga varför. Och jag fick samma tradig svar att det skulle ske under morgondagen (fredag). Frågan är varför jag som kund skall nöja mig med det från första början? Men vad skall man göra? Jag kan ringa och gapa och skrika på dem, men det kommer inte gå snabbare för det. Istället valde jag att mejla dem på fredagen eftersom jag var så förbannat trött på att ringa dem hela tiden. Mejlet var allt annat än vänskapligt om man säger så. Jag fick svar dagen efter bytet tyvärr inte kunde ske förrän den 19/4 eftersom där inte låg en order på att numret skulle bytas. ÅHHHHHHHH! Många fula ord blev yttrade vid detta tillfället.
Man kan ifrågasatt vad dem egentligen gör? Jag, som kunde som ringde in 4-5 gånger och tjatar om detta jävla bytet. Att dem inte ens tar sig tid att kolla om denna ordern blivit lagd?
 
Vi kunde nu inte göra annat än att vänta tills den 19/4 eftersom "ingen" kunde göra något innan dess. Jag framförde mitt missnöje och sa att jag ville bli kompenserade med 1500 kr i värdebevis och rabatter på mitt abonnemang. Detta ansåg Telenor orimligt då jag trots allt hade en fungerade abonnemangs telefon.
Problemet är att Robert använder sitt Lyca nummer inom jobbet. Och eftersom deras täckning är skitkass och kan ligga nere 4-5 timmar under en dag, så är det inte till att lita på. Jag ansåg inte att det var orimligt och bad dem att ser över sina rutiner bättre.
 
Äntligen kom den 19/4 och vet ni vad dem inkompetenta människorna gjorde? Dem bytte ut mitt abonnemangsnummer till Roberts nummer. Så han stod utan kontantkort och jag utan mobilnummer.
Gissa om jag blev vansinnig? Människor är inte mer än människor och misstag kan lätt hända, det säger jag inte. MEN kom igen. Jag hade varit överdrivet tydlig med vad jag ville åstadkomma. Jag flög på telefonen kl. 9 på morgonen(mitt abonnemang, men Roberts nummer haha) och fick tag i första och sämsta kundtjänstpersonal, som skulle kolla upp det hela och ringa tillbaka mig om 10-15 min. När en timme hade gått efter att vi ätit frukost och klätt på oss började jag undra var fan hennes samtal blev av.
 
En stund senare fick jag svar i mejlen angående kompensationen jag skulle få av kundtjänst att jag kunde få två fria månadsavgifter a 149krx2. Jag har nog aldrig varit så arg på människor som jag aldrig träffat. Jag googlade fram Telenors VDs emailadress, presschef, nätverskchef och någon filur till och la till dem i mitt mejl tillbaka till Telenor. En timme senare och ett antal samtal hit och dit var mitt abonnemang avslutat på stående fot och en check på 1000 kr är mina. Jag gissar att det mejlet fick effekt.
Jag hade säkert kunnat få större kompensation. Men jag hade fått nog. Dock personen som åtgärdade allt detta var trevlig och neutral. Fast vad hade han för val? :) Nu vet jag hur man ska handskas med kundtjänstpersonal som inte vill göra sitt jobb i fortsättningen.
 
På eftermiddagen körde vi till Center Syd och skaffade oss ett familje abonnemang hos Telia. Aldrig mer Telenor!


Kommentarer
Pelle

Men shit!? 1000 SPÄNN?!?!

Svar: Tycker du jag skulle kravt dem pa mer? :)
Fiskfjället

2013-04-20 @ 18:40:37
URL: http://pellespersonliga.blogg.se/
elin stridh

Vill du göra
ett bloglovinbyte? :D

2013-04-21 @ 15:06:25
URL: http://elincecilia.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0