Vad vi gjort den senaste tiden

Det har varit lite si och sa med bloggeriet den senaste tiden. Med sma barn ar det latt hant att en massa annat kommer i mellan. Alltid nagot som ska goras nar man far en halv timmer over.
 
Dem senaste dagarna har vi sysselsatt oss med koslapp i Svalov. Ja, ni horde ratt. Vi tog bilen tidigt (for att vara en smabarnsfamilj) narmare bestamt kl. 9 och korde till Svalov, for att kolla pa nar kossorna slapps ut pa gronbete. Eftersom varen ar lite sen sa var det inte sadar idylliskt med hogt gront gras och solsken. Men vafan det sket kossorna i och hoppade runt som sma kalvar.
Elliott var val mattligt road, han tyckte mest det var intressant att kolla pa alla dagis och skolbarn. Mormor, morfar och moster Tanja var med oss och inspekterade detta spektakel.
 
Hela helgen tillbringade vi i Saxtorp med solsken och vackert vader. Jag och Robert gravde upp en buske=ett bra dagsverk. Jag har traningsvark an i rumpan. Det blev till och med lite farg pa min arma kropp. Vi grillade korv tva dagar i rad. Mycket underskattat, flintastek och annat trams slang dig i vaggen.
 
Idag var det antligen dax for babyrytmik. Det blir latt trakigt nar man bara ar hemma hela dagarna utan att traffa andra manniskor. Och i detta fallet andra bebisar. Lilleman alskar andra barn. Han blir sadar fortjust och vill leka (kanske inte alla som uppskattar hans lekar, da den innefattar bank med liten nave eller knipas i ogat).
Efter att han atit lunch efter all lek motte vi moster Angelica och gick en svang pa stan och at lunch. Mollo skulle tvunget ha en randig body, en kepa och en t-shirt. Jag tittade pa nagra plagg till mig sjalv, men det ar fan sa mycket roligare att handla till lilleman. Mina leggings som jag i princip alltid anvander borjar bli haliga, men istallet for att kopa nya lagar jag dem. Haha. Snalheten har ingen grans vettni!
 
Senare i eftermiddag ska vi nog premiar cykla med lilleman i hans nya cykelsits som han fick i 9 manaders present av mormor och morfar.
 
Kul med ladan
Ninjakid
Lite vilopauser i vagnen maste ocksa hinnas med
Korvbrod sitter aldrig fel sager Elliott.
Bus med min alskade mormor
Knycker nycklar fran morbror Wictor
Fina killar pa koslapp i Svalov
Wohooo
Glada kossor
Roligast att leka i leksaksladan
Get me out of here!
Nya tillskotten i garderoben.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0