Det tar sig

Lilleman blir battre och battre i sitt skinn efter tva turer hos zonterapeuften (huuuur fan stavas det? Kunde de inte komma pa ett mer lattstavat ord) Han kliar och har sig sa fort han ar byxlos. Skinnet blossar upp lite da och da. Men det ar pa battringsvagen. Det tar inte fullt 3 timmar att lagga han. Okej, inte aktivit 3 timmar. Men till och fran. Ibland ger jag upp och plockar upp honom och tar med honom ut i TV rummet. Varfor ska han ligga dar och vara ledsen? Han blir knappast lugnare for att han blir kvar i sangen eller i morkret i sovrummet (vi har en liten nattlampa pa golvet sa det inte ar beckmorkt).
Tyvarr har jag lagt till med "ovanan" att ha han sovade i var sang igen. Men det ar bade synd om Elliott och om oss som maste ga upp hela tiden nar han vaknar pa natterna. Vi hade aldrig fatt nagon somn om vi skulle latit han sova i sin sang under dessa jobbiga omstandigheter. Men sa fort han borjar bli battre och kan somna i lugn och ro av sig sjalv igen. Da tar jag tag i det trakiga jobbet att lagga till nya vanor igen.
 
Idag har vi varit hos mormor och morfar (mina alltsa). Vi har pysslat med brollopsbestyr. Mer an sa sager jag inte hihi :) Det gick at nagra timmars jobb. Vi at lunch och Elliott underholl oss i sin hemmabyggda bil som mormor gjorde till honom. Han fick sitta i en pall som var upp och ner. Med massa kuddar och filtar som skyddade sa han inte skulle trilla ur den. Och for att fullanda allt det roliga fick han leka med en visp, slickepott och en tom liten petflaska. HUR KUL?! :)
 
 
Imorgon har jag tre saker pa min agenda. Skicka ivag paket som ar betalda, trana och kolla pa ett nytt avsnitt av Revenge som kommit! Sen tar vi dagen som den kommer. En promenad samtidigt som vi postar paket later skont.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0