En bra och en dålig nyhet

Robert fick jobbet. Som chef för säljavdelningen på ett lyxigt privat chaufförföretag. Lite luddig titel, men vet inte riktigt hur jag ska översätta den till svenska. Dem har kunder mycket kunder från Mellanöstern som är S-V-I-N rika! Dem har även haft en del kändisar bland annat en som börjar på B och slutar på oncey :) Så på deras sales department är Robert chef. Woho säger jag. Mer betalt och mindre arbetstid. Kanske inte i praktiken, för han kan även jobba hemifrån. Men han behöver inte börja kl. 6 på morgonen och sluta kl. 23.

Och den tradiga nyheten är att min Snubbolino är allergisk mot jordgubbar. Jag är ju ingen doktorn som kan avgöra det till 100 %. Men han fick riktigt röda och hemska utslag efter att jag provat att ge honom jordgubbspuré igår. Det tog ca. 3 timmar för honom att komma till ro igår kväll :( Jag fotograferade hans utslag som jag kan visa för doktorn sen när vi ska dit om ett par veckor. Min stackars Snubban.


Kommentarer
Sandra

stackarn!
kom å tänka på det här med allergi.. han kan ju även få sina eksem om det är något du äter va? eftersom du ammar? det svåra är bara att få fram VAD det är som han reagerar på.

Svar: Det ar troligtvis laktos som han reagerar pa. Men jag kan tyvarr inte utesluta nagot forran vi varit hos doktorn och tagit blodprov. For slutar jag dricka laktosfritt och far borja med sojatrams istallet sa kommer det inte synas nagot pa blodprovet. Eller iallafall inte sa mycket. Hoppas bara att det inte ar katterna :(
Fiskfjället

2013-02-07 @ 17:57:17
URL: http://www.sandralindell.blogg.se
Bodil

Jag gillar den braige nyheten o ogillar den dåliga nyheten.
Grattis Robert o kram till Elliott

Svar: Tack, det gor jag med :) Men vi ska snart till doktorn och ta reda pa vad som spokar.
Fiskfjället

2013-02-07 @ 21:01:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0