Halsont

Som jag tidigare gnallde om gor min hals ont :( Det "svider" och nar jag nyser till sa river det och gor ont. Ja, ni vet val sjalv hur det kanns :)
Ar det inte konstigt att varje gang man blir sjuk sa har man nastan glomt bort hur det kanns. Hog feber och hosta. Man tror att man ligger infor doden. Att man aldrig kommer ma bra eller fa tillbaka aptiten. Ar inte det konstigt?

En annan sak som ar konstigt. Ida och Lars kom pa besok idag. Inget konstigt med det. Men nar det ringde pa dorren blev jag helt orolig. "Men jag vantar inte besok". Visserligen kunde det varit Rebecca eller Wictor, fast jag hade precis pratat i telefon med Rebecca. Varfor skulle hon plinga pa dorren 3 min efter det? Klok som jag ar tittade jag i nyckelhalet. Och dar stod dem, sa da valkomnades dem in :)
Det ar val en atgard man maste vidta i detta samhallet som vi lever i med, ran och andra otackheter som mord och valdtakt. Jag kollar alltid sa ingen kommer upp i trappen nar jag laser upp dorren. Nu har jag visserligen en loftgang och "oppen" trapp. Men folk kan komma smygande fran buskarna anda. Om jag gar pa gatan med barnvagnen och jag kanner mig osaker pa nagon sa antingen gar jag over gatan eller lokaliserar min mobil i vaskan och tar fram mitt hemliga spray och trycker det upp lattillgangligt i jackan. Och ja vaskan, den virar jag typ fast i vagnen, sa att den inte kan bli borttryckt. Man maste sta och snurra upp den. For det mesta iallafalli London sa later jag vaskan ligga hemma och har bara mobil och pengar i skotvaskan.
Jag kan riktigt reta upp mig for att manniskor gor sa mot varandra. Vafan ar ert problem. Ibland vill jag bli en riktigt varsting och ta saken i egna hander. Har ni sett filmen Harry Brown kanske ni forstar :)

Nog om trakigheter som hur ledsamt samhallet har blivit. Det finns mycket bra saker ocksa, som min lilla Elliott. Han traskar pa i sin alskade gastol som ar pimpad med extra leksaker. Hur kul ar inte det da?
Ikvall kollar vi INTE pa melodifestivalen. Det ar trakigt och tar upp alldels for mycket at tvtid. Jag sag 20 min forra veckan nar cirkusapan tramsade. Tycker ni att han ska representera Sverige sa tycker jag att det ar en till trakig sak som har hant med samhallet :)
 
Och till middag blir det remoulad och firre. Inte tvartom da, firre med remoulad. Utan en liten firrstackare och pyttelite pressad potatis och massssvis med remoulad.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0