Kul med listor

1. Hur gammal är du? 24, fyller 25 i maj.
2. Hur gammal känner du dig? 20 +
 3. Vad har du gjort i dag? Bara hunnit ata frukost med Elliott och kla pa mig.
4. Vilken film såg du senast? The Dictator tror jag..
5. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför? Sommar, det harlig arstid. Ljust om kvallarna, fint med blommor och temperaturen ar behaglig.
6. Är du besatt av någonting? Nej, haller inte pa med sant trams. 
 7. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter i soffan. Har ar vita vaggar och en tv framfor. Vad ar det for en fraga?
8. Nämn tre saker som man kanske inte vet om dig? Jag gillar att lasa "tanttidningar", typ Allers etc. mormor kommer alltid med en kass med tidningar. Jag tycker inte om vita bilar, det ser for javligt ut. Nar jag hanger tvatt utomhus, tycker jag att man ska ha samma farg pa klammorna till ex. strumpor eller dar man behover mer an 1 klamma.
9. När vaknade du i dag? Klockan 5.... Vi lyckades somna om till k. 7 och da vaknade jag av sma fotter som sparkade mig i ryggen.
10. Vilken är din favorithögtid? Julafton helt klart. Jag tycker det ar mysigt med jul.
 
11. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
En skon sommardag med familjen vid poolen i Saxtorp. Bad och lek och sen grilla pa kvallen till ett gott vin. Och sen sitter vi som i tv-reklamen och skrattar och har kul tills midnatt.
 12. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Pa en strand i Mexico eller Vastindien.
13. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Antwerpen i Belgien. Vi korde vilse dar i vintras och spenderade flera timmar av vart liv for att GPSen visade att vi skulle kora omkring i staden nar vi skulle hem till Sverige fran London. Pa var tur genom denna "toilet" sa uttalades manga svordommar och ev. hot om att spranga ett par hus i ren ilska.
14. Hur vill du tillbringa din pension? I ett litet cottage (ni vet typiskt Morden i Midsummer hus) med mina katter och gubbe. Och sa kommer barn och barnbarn och halsar pa och har picknick i tradgarden pa en rodprickig filt under plommontradet. Och rika ar vi ocksa. Sa vi resor mycket. Vi har fina bilar. Inget overdrivet, men vi mar gott som pasta katter.
15. Vad lyssnar du på just nu? Nagonting med Bruno Mars, lyssnar pa radio.
16. Har du någon gång brutit ett ben? Mitt nyckelben
17. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Agg, juice, smor, naturell youghurt och mjolk. Man kan komma langt med dessa ingredienser.
18. Vad är du på för humör just nu? Lite trott, men vid gott mod.
19. Vilka världsdelar har du varit i? I Europa, Nordamerika och Afrika.
20. Snarkar du? Jag snarkar (tydligen)
 
 
21. Vilka yrken har du provat på? Telefonforsaljare, hemvardare, receptionist, kundinformator.
22. Hur går du helst klädd? Leggins alla dagar i veckan.
23. Vilket stjärntecken är du född i? Oxe.
24. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad och lakrits
25. Vad sa du senast? Jag sa till Elliott att sova. For det raknas val inte att man pratar med sig sjalv?
26. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Geografi
 27. Vilken är din favoritaffär? Primark (mycket billiga affar i London)
28. Vad har du i dina fickor? Planbok, lypsyl, nycklar, lite Elliott saker som en vante, leksaker och saltvattenspray till honom, tamponger, tva hangelas (till badet).
29. Vad köpte du senast? Kattmat, potatis, tvattmedel, skoljmedel och soyghurt (soja youghurt)
 30. Hur många gånger har du flyttat? Vet inte, 4-5 ganger sedan jag foddes. Men dem senaste 23 aren bara 3 ganger.
 
31. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Det hade rackt med en liten motorbat sa hade jag tagit mig darifran pa studs.
32. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvallsmanniska, men funkar just nu sadar nar man har barn. Ar for tillfallet ofrivillig morgonmanniska.
33. Senaste filmen du såg på bio? Life of Pi.
34. Har du blivit sydd någon gång? Nagra ganger. Pa benet, jag simmade in i en vass sten nar jag gick i 7:an. Vi var pa skolresa och paddlade kanot vid Ronne a. Den kvallen slutade med besok hos doktorn och stygn pa benet. Och saklart nar jag blev opererad for blindtarmsinflamation. Blev sydd pa tre olika stallen pa magen. Och som for dem flesta sa blev det nagra stygn nar Elliott foddes. 
35. Vad åt du till frukost? Ett kokt agg, tva smorgasar med skinka, majonnas och gurka och ingefarste och juice att dricka.
36. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Da var jag tuff som en bandyboll. Rokte, skolkade fran skolan och var allmant puckad.
37. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Elliott jobbade ett tag pa att klamma fram en ralig bajsbloja imorse. Det var helt klart extra speciellt :)
Om vi ska vara seriosa. Robert tog hand om Elliott tva ganger pa morgonen i helgen, sa jag fick lite efterlangtad somn.  
38. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På nattduksbordet.
39. Vad var det sista du åt? Sauterad lax med pressad potatis, kramig youghurt sas med hint av citorn och peppar. Smorstekta primorer. Eller stekt lax med pressad potatis, citronsas och stekt sparris. Jag spelade bara allan.
40. Är du blyg? Ibland blir jag nog. Jag ar ingen gaphals direkt om man sager sa.
 
 
41. Vad heter du i andra namn? Eyla, efter Jean. M. Auels bocker om grottfolk som levde i den forhistoriska Europa.
42. Har du varit med om en bilolycka? Nej, aldrig.
43. Vilken är den roligaste träningsformen? Ut och promenera eller springa. Men har inga mojligheter att ut och springa nufortiden.
 44. Har du några husdjur? Tva stycken galna harbollar som kallas katter.
45. Vill du gifta dig? Ja, och det kommer ske i augusti.
46. Var växte dina föräldrar upp? Mamma i Landskrona och Pappa i Finland/Harslov.
47. Har du någon gång ringt polisen? Ja, en gang nar jag sag att en fyllegubbe som somnat pa gatan mitt i en kall februarinatt. Han hade frusit ihjal om han legat dar. Efter 10 min kom polisen och tog hand om honom.
48. Har du svenskt ursprung? Jag ar svensk/finsk. 50/50. Elliott har en kul mix, han ar 1/4 svensk, 1/4 finsk, 1/4 brasilian, 1/4 amerikansk.
49. Har du, eller har haft, något smeknamn? Josse
50. Vilka är dina största svagheter? Jag har inte mycket talamod gallande manniskor. Jag tutar friskt pa folk som inte "beter" sig i trafiken. Typ som inte anvander blinkers, kor for nara mig eller inte kollar upp nar gar over ett overgangsstalle. Eller om dem star och "iphonar" sig nar dem vantar pa bussen. Haha. Jag pallar inte med detta iphone samhalle. "Har du inte iphone, vad har du da, precis som om det inte finns andra telefoner". Nu kom jag visst av mig. Kort sagt, jag har inte mycket talamod med folk som inte kan bete sig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0