Slutet gott allting gott

Jaha, och sa var det ny vecka och nya tag. Vad har hant sen sist tanker ni?
 
Senaste veckan har vi gjort foljande: Bytt sangklader hela tre ganger, nagon tycker tydligen det tillhor vanligheterna att sla en pink i sangen, undra vem??!, inte atit choklad pa tva veckor (maste andra min presentation da jag pastar att det skrivs mycket om choklad, sa ar inte fallet langre dagar som dessa), blivit av med min stalker=fokylning och funderat pa om jag ska slanga dem gamla clemmisarna som legat och dragit sig i fruktskalen och som krympt tva storlekar, men sen kom jag fram till att dem ligger bra dar dem ligger. Jag har aven myst med min karl som var "hemma" fran London, simmat 175 m (orkade inte en sista langd, jag hade klattrat pa en klattervagg sa till mitt forsvar, sa var jag mycket trott i armarna), atit smorgastarta som ar sjukt underskattat och spelat allan med min ALSKADE LILLEMAN!
 
Det var en liten update av vad som hander. Elliott sussar just nu gott i sangen. Han sov middag mellan 13.30-14.50, vilket i Elliott varlden ar lite i det tidigaste laget. Han brukar vanligen sova mellan 14.30-16.00. Sa jag antar val att alarmet vaknar till om ett par timmar. Men det betyder iallafall att jag far nagra skona och mycket valbehovda timmar for mig sjalv. Och det mina vanner, ar som dem sager: Guld vart!
 
Imorgon skall vi pa babyrytmik och babycafe. Sedan jag lite forsiktigt namnde forslaget for Elliott har han varit eld och lagor. Inget ar roligare an att traffa andra sma parvlar som ocksa tycker om att tugga pa sina hander.
 
Det gar for ovrigt bra att ga pa min nya "diet", jag far ju halla helt mjolkfritt. Till en borjan var jag sur som en attika for jag skulle ga miste om all Ben&Jerry glass, choklad, ja egentligen vad som helst. Ni skulle bli forvanade om ni visste hur mycket matvaror som innehaller mjolk, skummjolkspulver, kondenserad mjolk eller mjolkpulver. Man kan sakert finna fler former av mjolk, men det var dem jag kom pa. Och nu nar jag ar igang och far lasa pa allt innan det laggs i kundvagnen, sa blir jag nastintill chockad av allt skit som finns i mat. Massvis med E-nummer skit, tillsatser, smakaromer osv. Vad hande med riktig mat? Det konstigaste jag sett som innehaller mjolkprodukter ar chips och te (!). Alltsa off limit mat for mig. Min favvis chips fran Walker's med cheese and union smak, som Robert kopt med sig kan inte inte ata. Forstar ni min olycka?
 
Jag mar iallafall battre av denna kosten. Titt som tatt svullnade min mage upp och gjorde ont ett par ganger i veckan. Aven om jag drack laktosfritt innan. Men manniskokroppen (iallafall inte min) ar inte gjord for att fa i sig  for mycket mjolkprodukter. Sa med detta tror jag nog att jag ger det en chans, och det allra basta ar ju trots allt att amma lilleman. Och lite far jag val offra mig. Vad ar viktigast? Haha, ska val inte saga for mycket. Jag aterkommer om ett par veckor igen med resultat.
 
Idag har jag lidigt av en huvudvark fran heeeeelveteeeee. En mindre slang av migran (jag hade det mycket nar jag var yngre). Efter en varm dusch, ett par glas vatten, huvudvarkstabletter och en promenad till Kvantum for att vinka adjo till Robert sa madde jag lite battre. Tvingade mig sjalv att dammsuga och roja undan har hemma. Och genast steg ma-bra-graderna-lite-till. Alltid skont med ett nagerlunda valstadat hem utan en massa tussar av plas fran katterna har och dar. Tur att jag gjorde en massiv portion gulachsoppa igar, med det sa slipper jag laga mat ikvall. Skont.
 
What's up mamma?!
 
 


Kommentarer
Mormor

Cooling!

2013-02-27 @ 21:33:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0