Träning

Nu räcker det! I höstas körde jag igång med träning (i den mån jag kan). Power walk, hopp med hopprep, sit ups, armhävningar och andra icke-namgivna övningar. Jag var i princip ute och gick varje dag, minst 3 km allt som oftast 5-6 km. Och några gånger i veckan körde jag mitt egenkomponerade träningsprogram. Jag höll det fram ganska bra fram tills pendlingen till England. Efter ett par veckor där så rann det ut i sanden. Glass är gott, godis är gott, chips är gott och kakor är gott. Och ligga och skräpa på soffan. Hur mycket av min tid slösas inte framför dumburken (ganska passande namn)? Majoriteten är bara skit på TV. Snart är det vår och fint väder i England, jag kan väl påstå att allt känns lite roligare då.
Jag är mycket missnöjd med bulldegen på magen, som ska omvandlas till en platt råglimpa. Det är väl nyttigt? :) Jag pratar inte om någon massiv viktminskning, jag väger 55 kg. 3 kg mer än när jag blev gravid. Ni kanske tycker det är flugvikt, men jag är bara 158 cm lång. Så viktmässigt kanske det är passande. Jag vill bara bli vältränad och få bort degskrället. Och tro fan på att man retar sig för att man är blek som ett spöke också.
 
Jag var precis ute på en rask promenad med Elliott och Jerry. Det är lite halt så jag försökte så gott jag kunde att pinna på. Men när vi kom hem då jävlar blev det ett träningspass som hette duga. Jag är så trött på att vara trött. Eftersom Elliotts eksem håller mig vaken en del om nätterna och så lär det väl fortsätta vara tills vi kommer till doktorn eller något annat mirakel inträffar. För övrigt fick vi tid den 18/2, skönt. Så jag kan inte sitta på röven och äta Ben&Jerry glass, och tycka synd om mig och inte göra något. Igår blev det ett undantag, vi skulle varit med på babycafé och babyrytmik på församlingshemmet. Men jag var helt slut efter en natt med många uppvak och en timmes vakenhet.
 
Imorgon kommer jag väl inte kunna röra varken armar eller ben. Men 10-15 min på en hel dag att göra sit ups m.m är inte för mycket begärt. Och dessutom är det ett stundande bröllop som jag måste se fit ut. Eller måste och måste. Jag VILL! Jag vill inte bli en fläskig, jobbingbyxe mamma som gnäller över huvudvärk, fet mage och jobbiga ungar. NIX PIX! Träning är väl inte alla dagar kul, men det inte heller alltid kul att byta Elliotts blöja. Men det måste (numera) göras. Nu pratar jag om träningen, lilleman får alltid bytt sin blöja :)
 
Jag var väl såhär svettig efteråt, minus skjorta och slips. Och kanske flinten :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0