Latmaskar

Helgen gick i lugnets tecken. Vi var pa British Museum i lordes. Man far ju passa pa nar vadret ar lite trist och det ar ju faktiskt gratis. Sen far vi ju se fina, gamla, roliga och intressanta saker. Sedan korde vi en tur till Guildford (narmsta stad till London). Vi vill ju som sagt ha nagot storre och billigare. Och det kan bli lite svart med tanke pa att det ar svindyrt i London. Men loppet ar inte kort an. Det finns nagot som kallas shared ownership, man delar agandet med banken. Just for att "normala" manniskor ska ha rad att kopa hus eller lagenheter. Och man ager en viss procent normalt mellan 30-50 %, men man kan sakert aga mer ocksa. Och pa sa satt ar det iallafall lite billigare att kopa. Och husen/lagenheterna vi sett pa natet ar bra mycket finare och i battre omraden, an dem vi sett pa "vanliga" annonser.
Till saken.
Vi ville bara spana in hur det staden sag ut, Robert har varit dar innan. Paminnde lite om Lund, gamla byggnader smala gator. Aven sett till invanare. Vi var dock dar nar det var morkt. Men det verkade vara en trevlig stad. Ca. 30-40 min in till London, vilket ar helt ok. Sa vi far se vad som hander med det i framtiden. Att kolla runt ar aldrig fel.

Igar gjorde vi direkt ingenting. Vi borjade morgonen nar vackarklockan Elliott vaknade vid 8. Men vi lag och drog oss i sangen och kollade pa Ica Age 4. Sen somnade jag om en timme och Robert gav Smellan grot. Efter det vilade Robert sig en timme, han lyckades inte somna for Elliott bestammde sig for att halla lada nar han skulle vila middag.
Jag gjorde hamburgare till middag. Och bakade aven brodet sjalv, kanske inte jattrelyckat i utseende. Men ganska goda att ata. Pa kvallen sag vi top 10 av varldens samsta filmer. Abducted. Se den INTE. En blid, dov och stum regissor hade gjort ett battre jobb.

Idag har jag vilat middag med Elliott igen. Jag ar dodstrott nar jag vaknar pa morgonen. Jag ska val iallafall vara glad att han sover till kl. 8. Tank om han hade tyckt att det rackte med sovande vid 6-7...
Inatt var lilleman vaken en timme igen. Hander lite da och da. Det borjar med att han tappat nappen. Och eftersom han sover i sin egen sang sa kan det ibland ta en minut eller sa innan den hittas. Men det racker inte tycker han. Han vill komma over i var sang. Sagt och gjort. Men det racker inte heller sager lilleman. Nu vill jag bli buren. Helst av pappa, som maste ga upp om 2-3 timmar. Efter ett tag tar jag lilleman och lagger mig pa soffan med honom sa Robert kan somna om. Vanligen brukar Elliott somna om da.
Men saklart vaknar han till nar man lagger han i sangen igen. Fast som tur ar somnar han oftast om snabbt. Men denna proceduren tar ibland upp till en timme. Ibland racker det med att ge han nappen och somna om. Ibland racker det att flytta over honom till oss. Men oftast sa ska hela proceduren upprepas. Vet inte varfor han gor sa? Vi har provat ge honom vatten, byter bloja, oppnar pyjamsen (ifall han ar for varm), amma honom. Ibland ar det nagot av ovanstaende. Men oftast inte. Som tur ar sa gor han inte sahar men an 1-2 ganger i veckan. Men det ar jobbigt nog. Och varst ar nar han tappat nappen 2-3 ganger redan och sen vaknar han till pa detta sattet vid 4 tiden. AHHHHHHHHHHHHHHH :(((
 
Jag sag framemot "den tiden nar man far sova mer" som jag laste sa mycket om i borjan nar lilleman foddes. For da var jag inne i ett konstant jag-ar-sa-trott-att-jag-kan-salja-min-njure.  Vilken javla tid? Jag vantar mig inte att sova i strack hela natten kanske, men iallafall 5-6 timmar hade varit bra. Baaah :( Nar vi kommer hem till Sverige ska mamma passa honom en natt, eller kanske tva :) Sa jag kan fa SOOOOOOVA. Planen ar att vi bada ar i Saxtorp, men att jag sover pa nedanvaningen och dem pa ovanvaningen. Sa blir jag inte stord. :)

Gud, nu far det racka. Nu ska jag skypa med Angelica. Elliott sover gott i sin sang.


Kommentarer
Netti, Mamma, Mormor

Aaah ja de e jobbigt att inte få sova ordentligt. Jag vet!!! Marcus o Fredrik sov inte en hel natt (vaknade var 3:e tim ca) förrän de va 3 år.. Och då vaknade jag i panik o trodde inte de levde haha... Men det bliiiir bättre ;)

Svar: ohhh gud. inte forran dem var 3 ar. jag tror mitt "gnall" lonade sig, for inatt sov lilleman hela natten. han vaknade till en gang, men da hade jag varit pa toa. sa han vaknade nog nar jag la mig igen. sa det var jatteskoooont :)
Fiskfjället

2013-01-14 @ 22:20:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0