Nyar i London

Efter en sisadar 18 timmars korning var vi framme i London. Vi korde en omvag for vi skulle handla mat pa hemvagen. Gud, att det var sa mycket folk ute och verkligen storhandlade kl. 16 pa nyarsafton. Det trodde jag aldrig. Hur ska dem hinna laga all maten innan deras gaster kommer? Vi fick iallafall handlat det vi skulle ha, sa jag kunde lugna min oro ;p

 

Lilleman var (som vanligt) superduktig i bilen. Han ar ju som bekant krasslig. Snorig och borjar hosta sa smatt :( Trots detta sa var han lugn och var tillfreds med att sova i bilen. Det maste ju vara ganska pafrestande for honom, en san liten parvel att resa sa langt och lange. Om det ar jobbigt for oss, kan jag ju bara tanka mig vad det ar for honom. Hur som haver.

 

Val hemma sa packade vi upp det vasentliga och fick lite ordning pa stallet. Jag lagade nyarsmenyn. Det blev ryggbiff med klyfpotatis och vitloksstekta champinjoner. Till detta hade vi l SVENSK bearneisas (hur fan stavas det, jag giter inte googla) som vi hade tagit med hemifran. Nar lillkotten val kommit i sang sa fullkomligt jaste vi pa soffan. Vi var sa trotta. 21.15 fick vi nog, varfor ska vi plaga oss att vara uppe till midnatt "bara" for att det ar nyar? 21.30 mina damer och herrar sov vi i sangen. Jag ska kolla nyheterna har senare, tydligen var det ett massivt fyrverkeri har i London. Men vaknade vi? NIXPIX. Sa fort lilleman slapper en fis, rullar runt eller snarkar till vaknar jag. Men ett storslaget fyrverkeri vaknar vi minsann inte av.

 

Jag kan val inte pasta att vi sov jattegott trots att vi la oss tidigt. Elliott vaknade flera ganger och snorvlade. Nar jag "snyter" honom blir han rosenrasande. Han knyter sina sma navar och vralar hogt och lange. Det kvittar hur trott eller hur glad han ar nar jag gor det, han blir riktigt ilsken anda. Tva ganger fick jag lagga honom pa mig for att han skulle somna. Hoppas att han blir frisk snart. Han kandes lite varm nyss, han ligger och sover middag i sangen. Ska ta tempen pa honom nar han vaknar.

 

Annars idag har vi och resten av alla Londonbor varit ute pa en promenad i det stralande fina 1:a januari vadret. Det var massvis med folk i parken. Ikvall eller snart sa ar det roast chicken pa menyn. Vi har fortfarande champange kvar och efterratt blev inte uppaten. Kanske vi korkar upp och ater lite marangsviss ikvall? Vi ska iallafall kolla dem sista avsnitten av En varld utan slut. Och senare ikvall blir det Skyfall med chips.

 

God fortsattning fran oss!

 



Kommentarer
mormor

Man kan inte orka allt. Det räcker så bra att ni kom fram till London. Nyår kan ni firan ett annat år.

2013-01-02 @ 14:39:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0