På svensk mark

Om det är skönt att vara hemma i Sverige igen. Eller hemma, hemma. Ni vet. Det är så lungt och tyst. Och inte speciellt stressigt. Jävla storstad som förstör mitt naturliga lugn. Jag blir hetsig och stressad så fort jag är ute. Det tråkiga är att Robert måste tillbaka och jobba i London igen. Han sitter just i detta nu på flyget.
 
Jag och Elliott är ute i Saxtorp och botaniserar oss. Mamma o Bengt ska passa smelly inatt. Jag sover också över här, men jag ska sova på nedanvåningen och ska för första gången på sådär 7 månader sova hela natten (hoppas jag). Om jag känner mig själv rätt kommer jag säkert vakna till ändå. Men jag kommer iallafall ha möjligheten att få sova ostört. Vilken lycka. Eftersom snubbo trots sin älder på 6 ½ månad, sa vaknar han allt som oftast varje natt. Ibland bara och vill ha nappen och ibland lite mer som ni fått läsa om tidigare.  
 
Nog om det. Helgen gick åt till kalasfirande. Robert fyllde år i lördes och då ställde vi till med middag. Han fick en canvas tavla upptryckt med han och Elliott i Hyde Park (hans facebook omslagsbild) och en Calvin Klein skjorta. Det har blivit lite av en tradition att ge honom en canvas tavla på hans födelsedag. Detta är 3:e tavla jag gett honom. Han har en på sig själv och Bella, den andra på sig själv, Bella och mig och denna sista med sig själv och Elliott. Men jag tycker det är så fint att trycka upp tavlor av fina foton.
 
Söndagen så var det mormors 75 årsdag som friades med hela tjocka släkten på Speakers. Jag tror sammanlagt vi var 24 stycken. Och då fattades vi 5 stycken, tror jag. Mormor blev glatt överraskad då hon hade väntat sig att bara mamma, Bodil och Ronny med respektive skulle vara där. Men vi hade trevligt och åt en god bit lax.
Bella var med oss hela helgen, vilket var kul. Inte så ofta vi kan ha henne så länge, i och med Roberts jobb i London. Hon vill att vi ska flytta till Hofterup så vi har närmare till henne.
 
Imorgon ska vi på 6 månaders koll på BVC. Han ska träffa doktorn. Hoppas att det går bra, ska bli spännande att se hur mycket han växer och hur mycket han gått upp i vikt. På onsdag ska vi på babycafé med Sandra och Josefine och deras småttingar. Lilleman älskar andra bebisar eller barn. Han sitter alldeles stilla och bara stirrar dem första minuterna, sen blir han sådär vild och jätteglad.
 
Nu får jag sätta fräs och sortera mer bland alla babykläder. Eller rättare sagt organisera och fota dem. Jag har äntligen fått tid att rensa och greja med alla pojk och flickkläderna. En hel del som ska ut på tradera. Och såklart har jag sparat en del. Har fått upp en del annonser redan, men jag kommer nog ha närmare 50-60 när allt är ute.


Kommentarer
Sandra

Bra jobbat med kläderna! Jag har också hel kasse som jag ska försöka (orka) fota och lägga ut. Det jävligaste är att alla ska skickas iväg sen, det var lagom pinsamt sist när jag skulle posta 7 paket på kvantum.

2013-01-28 @ 21:11:15
URL: http://www.sandralindell.blogg.se
Josse

haha eller hur. 7 paket. da ligger du i la, en gang kom jag in med 3 kassar med fulla med paket. jag har 48 auktioner uppe pa tradera nu. ungefar 10-15 till som ska upp. lyckades fixa ganska bra med dem. hoppas bara att allt blir salt och jag tjanar en slant (sa jag kan kopa nytt)

2013-01-29 @ 12:25:21
URL: http://julgrisen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0