Saker

Igar nar jag skulle sova lag jag och vred pa mig. Kunde inte komma till ro. Vi la oss alldeles for sent i forrgar, fastnade framfor en ny film "The impossible" en verklighetsbaserad film om tsunamin i Asien. Sa det var inte sa latt att somna varken igar eller forrgar. Sa jag lag och tankte pa saker jag tycker ar konstiga eller facinerar mig etc.
Tankte lista lite saker som jag inte "far ihop", udda saker, saker jag gillar, spannande saker eller saker som helt enkelt facinerar mig.
 
• Att man inte trillar ur sangen nar man sover. Hur sjukt? Hur kan hjarnan veta nar man ska sluta rulla? Menar nar man sover sa ska ju hjarnan vila. Nar jag var yngre dromde jag flera ganger att jag trillade ner fran ett berg. Bom sa det, och jag lag pa golvet.
• Faglar. Varfor kan dem flyga? Ja, dem har vingar. Men om jag byggt ihop nagot vingliknande hemma, inte hade jag kunnat flyga for det.
• Regn. Folk pratar om att sommarregn luktar sa gott bla. bla. Det finns till och med en parfym som heter summerrain. Men jag (antagligen ar jag konstig) kan kanna lukten av regn i princip nar som. Robert tycker jag ar en skogsmulle. Men jag kan val drista till med att till 90 % har jag ratt nar jag kanner lukten av regn/ att det ska borja regna. Kul tycker jag, supertrakigt tycker sakert ni haha.
• Barn. Jag kan val inte pasta att jag ar en typisk barnalskare. Ni forstar nog vad jag menar. Men barn. Ahhhh. Ett litet skratt eller leende. Man smalter. Jag kan sitta och titta pa lilleman i timmar. Nar han ser mig spricker han upp i ett underbart litet leende och skrattar. Och sa viftar han med sina sma armar. Nar han star och leker med sina leksaker i gastolen. Min fina skatt. Barn skanker sa mycket gladje (och med tiden sakert graa har haha).
• Folk som kan rita/mala. Varfor ar det bara vissa manniskor som kan det? Jag har alltid tyckt om att rita, men det ser ut som skit. Istallet fann jag mer gladje i att sminka mig, det ar val nagon slags konst det ocksa. Jag har intresset, men absolut inte talangen, haha.
 
Jag hade massa saker jag lag och tankte pa igar, men som jag inte kommer pa nu. Lilleman tog en liten nap, och han vaknade nu, far utoka min lista nar jag har tid.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0