Mysig dag

I morse vaknade vi upp till ett vitt landskap. Snoskrallet var tillbaka. Lite synd att vi blev snuvade pa varen ett tag till. Det hade varit skont att fa se lite mer vartecken har och dar.
Men vi hanger inte lapp for det.
 
Igar kvall gick vi och la oss tidigt, eller jag gjorde. Det blev laggdags nar Elliott gick till sangs. Tog dock ett tag for jag ska ju introducera mjolkfri ersattning. Jag vet inte, men jag hade inbillat mig att det skulle ga fort och enkelt. Det gor det inte. I alla fall inte dessa tva dagar jag provat. Igar sorplade han i sig lite, titta pa mig, smakade igen, stannade upp och funderade och sen drack igen. Som om han var tvungen att forsakra sig om att det verkligen var fuskmjolk. Men sen var det stopp. Har dricks inget mer. Forsokte amma, ge honom lite. Gav honom vatten och sen ersattning. Nixpix sa Elliott.
Naja, i morse gav jag det ett forsok till frukosten och det gick riktigt bra. Han drack ca. 40 ml.
Men nu ikvall gjorde han samma sak. Smakade, tittade pa mig, smakade igen. Skrek. Sparkade med benen. Jag ammade lite och provade med ersattningen igen. Nej tack igen. Jag fick ge upp efter det. Han ska ju inte forknippa det med nagot daligt. Ska prova att ge honom det till morgonen imorgon. Brukar amma honom en stund efter att vi vaknat.
 
Eftersom det ar onsdag idag, har vi varit pa babyrytmik och babycafe. Veckans hojdpunkt sager Elliott. Det ar sa himla kul. Massa lek och skoj med andra bebisar. Vi promenerade hem i snon och stannade till pa vagen och pratade med mormor.
Nar vi val var hemma, kom Angelica och Rebecca pa besok. Vi lagade pannbiff till lunch (jag hade verkligen noll inspiration). Elliott holl lada och larvade sig pa golvet. Han har borjat krypa/dra sig fram jattesnabbt. Ar val en tidsfraga innan han antingen far ordning pa hasandet och kryper eller sa rent av borjar ga direkt. Han kan dra sig upp med hjalp av mina armarna om han sitter pa golvet. Min lilleman ar inte sa liten langre. Om 4 manader kommer han ha sitt allra forsta kalas. Gissa om vi langtar?! :)
 
Jag njuter just nu av lugnet har hemma, Elliott somnade 19.15 idag. Bara sadar utan vidare, nar jag la honom i sangen. Javligt skont. Hoppas bara det haller resten av natten! Efter sa manga manader med vakna natter och kampande vid laggning (inte sa konstigt med tanke pa hans allergier) ar det jaaaaaavligt skont att fa lite tid for mig sjalv innan laggdax.


Kommentarer
Queen of Kammebornia

Elliott är ett så fantastiskt fint namn!

Svar: Tack sa mycket, visst ar det? :)
Fiskfjället

2013-03-13 @ 19:57:26
URL: http://queenofkammebornia.se
Sandra

När jag gick över till ersättning började jag med bröstmjölk i flaksa. sedan ersättning utblandat med bröstmjölk och sedan bara ersättning. :)

Duktig påg, sommnar själv. Det gjorde Leia idag också. Både jag och Linus sitter i chock!

Svar: Vilket bra tips :) Det maste jag prova imorgon. Visst ar det skont. Man behover lite vuxen tid eller tid for sig sjalv ett par timmar pa kvallen :)
Fiskfjället

2013-03-13 @ 20:25:56
URL: http://www.sandralindell.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0