Sovmorgon?

Inte forran nu forstar jag vad folk har pratat om nar dem tyckt att dem fatt sovmorgon till kl. 8 eller till och med 8.30. Vafan i min varld innan Elliott kom var det knappast sovmorgon. Sovmorgon for mig var om man sov till minst kl. 10. Men sedan lilleman kom eller rattare sagt sedan Eliott borjade fa ordning pa sin somnrytm och eksemen slutade klia sa hemsk. Da har han vaknat allt mellan kl.6 och kl. 7. Kanske inget konstigt med det tycker ni, jobbar man och star i sa ar det inga problem. Men att VARJE dag vakna da ar inte det roligaste vill jag lova. Oftast kan man sova ut pa helgen om man jobbar, men det ar numera ett minne blott. Jag forsokte fa lite sovmorgn i borjan av veckan nar Robert var hemma. Men bade Bella och Elliott var vakna och at frukost och harjade i koket, sa blev det inte mycket somn trots att jag halvsov till 9.

Fast jag maste ocksa poangtera att vi sover battre an nagonsin, har vaknar inte upp flera ganger per natt och vill ha sin forbaskade napp eller byte av bloja. Mojligen en gang, men oftast sover han gott hela natten fran nar man lagger honom vid 19.30 tiden fram tills han vaknar pa morgonen. Ibland grymtar han till nar jag lagger mig. Men hur ofta gor man inte det sjalv nar ens partner kommer inrumlandes efter att man sjalv lagt sig?
Och det ar sa skont att fa ett par timmar for sig sjalv framfor tvn eller bara lata sig innan det ar ladddax for mig. Jag har satt som grans att lagga mig kl. 22. For att jag ska fa en god natts somn jag med.

Jag forsatter mitt traderande. Trodde inte det var mojligt att jag har/hade sa mycket babyklader. Jag gjorde saklart som alla andra, kopte pa mig alldeles for mycket babyklader till dem forsta
manaderna.
Nu sitter jag med facit i hand och vet hur mycket som behovs och gar at. Sa innan jag gick ner med kartongerna till forradet, gick jag igenom alla sakerna igen och dar fanns en hel del till kunde saljas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0