Vilken javla morgon

Redan igar kvall kande jag att jag hade lite ont i magen. Anda nere vid ljumsken pa vanster sida. Men inget konstigt men det. Det ar tyvarr inget ovanligt att jag hade ont i magen till och fran. Vi kollade pa This is 40 och skrattade ihjal oss. Sen somnade jag och sov gott. Imorse nar Elliott vaknade kande jag att smartan forfarande var dar. Och efter att ha varit uppe och kissat blev det (och jag ljuger inte) tusen ganger varre. FAAAAAAAAAAN min mage. Jag la mig och kved i sangen. Sa till Robert att ar det inte battre om 10 min ringer jag 112. Jag dor snart. Det var en sorts krampande, vridande och eldande smarta. Nu nar jag sitter har och mar hyffsat bra igen ar det svart att forestalla sig smartan.
 
Naja, sagt och gjort. Jag ringde forst sjukvardsupplysningen, men det var 17 min ko. Och sa lange kunde jag inte vanta. Jag ringde istallet och vackte mamma for lite radfragning. Hon tyckte att jag skulle ringa 112 och det gjorde jag. Dem kom ganska snabbt marscherat. Och det riktigt javla tradiga var att det borjade slappa i magen. Jag hade fortfarande valdigt ont. Dem klamde, undersokte och pratade med mig. Hade dem varit har 30 min innan hade jag gapat och skrikit att dem skulle ta mig till sjukhuset. Och sakert eftersom dem sag att jag var ganska lugn, sa radde dem mig att ta en varktablett och sedan kora till akuten. Men jag visste redan att det ar inte lont, for vem aker dit med "lite" magont. Vi hade fatt sitta dar i flera timmar och sen hade dem skickat hem mig. Jag tycker inte kanns vart att aka till akuten for det. Rebecca och Wictor kom over och hjalpte till med Elliott. Robert hade farit runt och packat saker.
 
Nu sitter jag har med en erfarenhet rikare. Ja, av vad vet jag inte. Fatt besok av ambulanspersonal i hemmet kanske? Efter paskhelgen ska jag boka tid hos gynekologen. Antagligen har jag cystor som spricker i magen. For reaktionen jag far i magen stammer ganska bra in pa den beskrivningen da en cysta spricker. Usch. Later hemskt.
Det kanns mycket battre nu efter nagra timmars somn. Denna dagen fick ga at till att vila oss. Robert ligger just nu och sover. Han madde inte sa bra sa han. Vet inte vad det beror pa. Hoppas att han mar battre om nagon timme.
 
Har ar nagot roligare :)
Slapp ut mig harifran, annars...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0