Ambulansfard

Robert och Elliott har lagt sig for kvallen. Robert ar krasslig och kom hem med en ond hals och varm panna. Himla typiskt att bli sjuk nu, men hoppas att det forsvinner snabbare an kvickt. Snubbo mar bra och vill inte alls lagga sig.
 
Som rubriken lyder slutade fredagkvallen i illfart till barnaukten i Lund. I ambulans. For att sammanfatta detta kort sa fick Elliott en allergisk reaktion i huvudet. Han hade knoppat in redan 18.30 (vi skulle sova i Saxtorp). Jag och Robert korde till stan och skulle hamta lite fler saker i lagenheten och handlade snabbt pa Coop. Och i dorren i Saxtorp moter vi en rod Snubbo. Pa 10 min blossade halva ansiktet och halsen upp i en ilsken rod farg. Han gned och kliade sig fanatisk. Mamma radde mig att ringa 1177, vilket jag gjorde. Dem i sin tur sa att jag skulle ringa 112 och det snabbt eftersom en sadan reaktion kan satta sig pa andningen. Gud vad hemskt!!!
 
Vi akte snabbt ner till Lund med blaljusen pa. I ambulansen fick lilleman andas in adrenalin genom en mask. Ah min lilla snubbo. Tur att han satt i mitt kna, sa jag inte kunde se honom. Annars hade jag inte kunnat halla inne tararna. Val pa plats fick han kortisonsprutor i geleform i munnen. Han skrek som besatt och var alldels ifran sig. Usch, mammahjartat bloder nar sant hander. Vi fick aka hem relativit snabbt. Lilleman fick fatt i en jattebra skoterska som han klamrade sig fast vid. Vi var nojda med sjukvarden som hanterade och hjalpte oss pa ett bra satt.
 
Usch efter denna hemska parsen kom vi hem strax efter midnatt. Elliott sov daligt den natten och morgonen darpa sa fick vi boka tid pa vardcentralen eftersom han blev alldeles rod, snorig och ogonen rann nar vi at frukost ute pa tradacket. Antagligen pollenallergi! Som om han behover vara allergisk mot fler saker? Pa vardcentralen fick vi antihistamin utskrivet som hjalpte bra. Vi har redan aterbesok hos doktorn den 4/6 for hans agg och mjolkallergi, sa vi far se vad dem sager da.
 
Nej, minsann nu giter jag inte skriva mer. Idag fyller jag 25, det firar jag med halsont.
 
Kor bil med papa.
Jippie, Barney pa tv
 
 


Kommentarer
Sandra

Men fyyyyy! Stackars lilla pojke vad han ska få stå ut med allt möjligt. Jag tycker ni är fantastisk starka som faktiskt hanterar allt detta så ypperligt. Själv hade jag nog lipat som besatt och inte visst vad jag skulle göra eller var jag skulle ta vägen.

Svar: Jag vet :( Stackars lilleman. Han var sa duktig. Jag lipade minsann, nar bade mamma och 1177 sa att jag skulle ringa 112 blev jag livradd och borjade lipa. Men samlade mig snabbt for det behovdes. Men lat inte nagot sant handa igen!
Fiskfjället

2013-05-20 @ 21:10:29
URL: http://www.sandralindell.blogg.se
Moster

Stackars lilla Elliot o hans föräldrar, tycker att det räcker för er nu. Krya på dig Elliot + föräldrar. Ock ett stort GRATTIS på 25 årsdagen i efterhand

Svar: Haha gud ja! Vi har haft "problem" sa det racker och blir over. Men hoppas att det ar lugnt ett tag nu :) Tack sa mycket
Fiskfjället

2013-05-21 @ 10:26:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

julgrisen

Alla mina analyser!

RSS 2.0